הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


היועץ המשפטי: יש לבחון הגברת הענישה בעבירות התעללות בבע"ח


בעקבות דיונים בנושא הגברת האכיפה בהתעללות בבעלי חיים הורה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, להקים צוות שיבחן את הנושא. ''חברה מתוקנת נמדדת לא רק ביחסה אל בני האדם, אלא גם ביחסה אל בעלי החיים בקרבה''

מערכת פורטל החקלאות  18-5-2011


היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מתכוון לפעול להגברת האכיפה ולהחמרת הענישה נגד אנשים המתעללים בבעלי חיים, ולשם כך מינה צוות בין-משרדי לבחינת הנושא.

באחרונה קיים היועץ המשפטי לממשלה דיון בנושא הגברת האכיפה בעבירות התעללות בבעלי חיים, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים במשרד המשפטים – מחלקת יעוץ וחקיקה ופרקליטות המדינה, וכן נציגים מהמשטרה, מהמשרד להגנת הסביבה וממשרד החקלאות ופיתוח הכפר.

במהלך הדיון סקרו המשתתפים את המצב הנוהג בנוגע לאכיפה בעבירות התעללות בבעלי חיים, את תחומי פעילותם ואת ממשקי העבודה בין גורמי האכיפה השונים. המשתתפים העלו, בין היתר, את הקשיים במצב הנוכחי, ודנו בחלופות אפשריות לפתרון קשיים אלה.

היועץ המשפטי לממשלה סבור כי חברה מתוקנת נמדדת לא רק ביחסה אל בני האדם, אלא גם ביחסה אל בעלי החיים בקרבה.

בסיכום הדיון קבע היועץ המשפטי לממשלה כי מדובר בנושא חשוב ובעל משמעות, אשר יש לפעול במרץ לקידומו, בין היתר, באמצעות הגברת האכיפה בעבירות התעללות בבעלי חיים והעלאת רמת הענישה.

לשם כך, מוקם כעת צוות בינמשרדי, שיכלול נציג מכל אחד מגורמי האכיפה הרלוונטיים (משטרת ישראל, משרד החקלאות והמשרד להגנת הסביבה). את עבודת הצוות מרכזת עו"ד עירין ענבר-אייזינגר מפרקליטות מחוז חיפה (פלילי).

בכוונת הצוות לשמוע גם את עמדתם של גורמים חיצוניים, לרבות עמותות לזכויות בע"ח וארגונים שונים, בין אם בדרך של פניה מטעמם אל הצוות, בין אם בדרך של פנייה של הצוות אליהם.
הצוות אמור להגיש בשבועות הקרובים את המלצותיו ליועץ המשפטי לממשלה.