הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


23 חתולים חולצו מדירה בישוב קדימה


23 חתולים פרסיים חולצו מהתעללות והחזקה בתנאים מחפירים בשטח של כ- 30 מ''ר בדירה בקדימה, כשמצבם הגופני והבריאותי מזעזע: חולים במחלות, מלוכלכים ומופקרים לשימוש בתרופות ללא מרשם רופא. החתולים הועברו לטיפול רפואי ושיקום

מערכת פורטל החקלאות  18-5-2011


צוות מיוחד של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות פשט אתמול פשט אתמול על דירה ביישוב קדימה, בה הוחזקו 30 חתולים פרסיים אשר שימשו להרבעה ומכירה - בשטח של כ- 30 מ"ר בלבד!

הפשיטה נערכה בשיתוף עם יחידת משמר בעלי חיים במשטרת נתניה והמחלקה הווטרינרית במועצת קדימה-צורן.

החתולים במקום נמצאו במצב מחפיר, חולים במגוון מחלות, מלוכלכים וללא מקום מתאים היכול לספק את צרכיהם הבסיסיים.

הסיפור החל עם הגעת תלונות תושבים אל יחידת משמר בעלי חיים, אשר פנתה אל הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות לסיוע בטיפול. לאור התלונות, יצא הצוות לשטח, בליווי צו בית משפט, וחשכו עיניהם של אנשי המקצוע, גם אלו המורגלים במראות קשים. לעיניהם התגלה בית גידול מלוכלך וצפוף ובו שני כלי אוכל בלבד ומתקנים מעטים לעשיית צרכים, לכל 30 החתולים. החתולים הוחזקו כולם ביחד - זכרים, נקבות, גורים, בוגרים וחתולות מניקות, וכולם נמצאו עם סימני מחלות כשלשולים, פטרת העור, מחלות עיניים ומחלות גורים. עוד נמצאו בדירה תרופות רבות ומגוונות וחיסונים אשר רק לרופאים וטרינריים מותר להחזיקם.

לאור ממצאי הביקורת הוחלט לפנות את החתולים ולהעבירם באופן מיידי לטיפול רפואי ולשיקום. הרופאים הווטרינריים של משרד החקלאות ושל יחידת משמר בעלי חיים בדקו את כל החתולים שנמצאו במקום, וכאמור, 23 מבין 30 החתולים הוחרמו. 7 החתולים הנותרים נמצאו במצב גופני תקין, אך הנקבות שביניהם נלקחו לעיקור, בהסכמה. עוד הוחרמו מהדירה כל התרופות והחיסונים שנמצאו.

לבעלת החתולים הובהר כי באופן בו החזיקה את החתולים בדירתה, היא עברה עבירה חמורה על חוק צער בעלי חיים, ובהתאם משרד החקלאות ופיתוח הכפר יחל נגדה בהליך משפטי. במקביל, מתוכננות ביקורות נוספות בביתה, על מנת לבחון את אופן הטיפול בחתולים שנותרו.

החתולים הועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות, שם יטופלו, יתחזקו ויקבלו את כל צרכיהם. לאחר שיתאוששו, יוצעו החתולים לאימוץ בקרב משפחות חדשות שיעניקו להם בית חם.

ד"ר נירית צפורי, עוזרת לממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "מדובר במקרה מובהק של התעללות קשה בבעלי חיים. החתולים הוחזקו לצרכי מסחר בתנאים מחפירים, תוך גרימת סבל רב, מחלות ואי מתן טיפול רפואי. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות קוראים לציבור הרחב לדווח על מקרי חשד להתעללות בבעלי חיים".