הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חקלאי הערבה תובעים את המדינה בסך 20 מליון ₪


החקלאים טוענים כי בשנים 2009-2010 נגרמו להם נזקים כבדים בהיקף מוערך של כ-20 מליון ₪ כתוצאה מהמדיניות שננקטה ע''י ממשלת ישראל בתחום העובדים הזרים. חיים חבלין, יו''ר הועדה החקלאית בערבה התיכונה קורא לממשלה לבטל לאלתר את הקיצוצים הצפויים במיכסות העובדים הזרים

מערכת פורטל החקלאות  19-5-2011


לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגשה תביעה כנגד המדינה על ידי 37 חקלאים מהערבה הטוענים כי נגרמו להם נזקים כבדים מאחר והמדינה מנעה מהם לממש את זכותם להעסיק עובדים זרים בהתאם להיתרים שהונפקו להם. סכום התביעה עומד על כ-20 מליון שקלים.

התביעה האזרחית הוגשה בתחילת השבוע על ידי משרד עו"ד שי דדוש ושות', בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בטענה שהחקלאים נפגעו בשנים 2009-2010 כתוצאה מהמדיניות שננקטה ע"י ממשלת ישראל בתחום העובדים הזרים. עוד נטען בתביעה שהמדינה נדרשת לפצות עשרות חקלאים תושבי הערבה התיכונה בסכומים של מאות אלפי שקלים לכל אחד, וכי החקלאים קיבלו היתרים להעסקת עובדים זרים, אך בפועל לא אושר להם להעסיק את העובדים.

על פי חוות דעת מקצועיות היקף הנזקים שנגרמו לתובעים בשל רשלנות המדינה נאמד בכ-20 מיליון ₪.

חיים חבלין, יו"ר הועדה החקלאית בערבה התיכונה אומר שעל הממשלה לבטל לאלתר את הקיצוצים הצפויים במיכסות העובדים הזרים. "במידה ולא תעשה כן אני קורא לכל המיגזר החקלאי לצאת למאבק צודק על הזכות שלנו להמשיך ולהתקיים מחקלאות. לא ייתכן שהמגזר החקלאי ישלם מחיר כל כך כבד בשל מדיניות כושלת של פקידי אוצר המתחלפים חדשות לבקרים. אני קורא לכל החקלאים אשר נגרמו להם נזקים לא לפחד ולתבוע את המדינה כפי שעשו חקלאי הערבה.