הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פרופ' יורם קפולניק ימונה למנהל מכון וולקני


שרת החקלאות אורית נוקד הודיעה היום על מינויו של פרופ' קפולניק למנהל מכון וולקני. ''אני מאמינה שהיכרותו רבת שנים של פרופ' קפולניק את המערכות בתחומי החקלאות והמדע בארץ ובעולם, בשילוב ידע מקצועי רב אותו רכש מבטיחים כי בידיו הכלים ללטש את היהלום שבכתר''. בסיורה היום במכון הודיעה נוקד לעובדים כי היא מתנגדת באופן נחרץ להפרטתו, וזאת על רקע הפרסומים השונים בנושא

מערכת פורטל החקלאות  19-5-2011


שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד החליטה על מינויו של פרופ' יורם קפולניק למנהל המינהל המחקר החקלאי (מכון וולקני).

קפולניק , בן 57 מתגורר בנתניה. הוא בעל תואר "דוקטור לפילוסופיה" במיקרוביולוגיה של הקרקע מטעם הפקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית. משנת 2004 משמש קפולניק כפרופסור מן המניין באוניברסיטה זו.

במהלך 24 השנים האחרונות עובד קפולניק במינהל המחקר החקלאי. לאורך תקופה זו עבודתו שילבה בין מחקר מדעי בתחום הביוטכנולוגיה החקלאית היישומית והרלוונטית לבעיותיה החקלאיות של מדינת ישראל, לבין ניהול של מספר יחידות ואגפים במכון כגון: גידולי שדה ומשאבי טבע, גידולי שדה וגן ומדעי הצמח.

עד למינויו של קפולניק, משמש פרופ' איתמר גלזר כמנהל בפועל של מינהל המחקר.

שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד אומרת כי "אני מאמינה שהיכרותו רבת שנים של פרופ' קפולניק את המערכות בתחומי החקלאות והמדע בארץ ובעולם, בשילוב ידע מקצועי רב אותו רכש מבטיחים כי בידיו הכלים ללטש את היהלום שבכתר". אני משוכנעת שפרופ' קפולניק יפעל לבסס את יוקרתו של מנהל המחקר בעולם ולקדם את הידע, הטכנולוגיה והמו"פ הישראלי בתחום החקלאות לטובת החקלאים והחברה הישראלית ולהפיץ את הבשורה הטכנולוגית החקלאית המתקדמת ברחבי העולם".

בסיורה היום במכון הודיעה נוקד לעובדים כי היא מתנגדת באופן נחרץ להפרטת המכון, וזאת על רקע הפרסומים השונים בנושא. השרה אמרה כי "מחקר ופיתוח בחסות ממשלתית חיוני ביותר לקידום היעדים החברתיים והלאומיים במיוחד בתחום החקלאות".