הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הזוכה הגדול בתחרות TERRAOLIVO 2011 - שמן קורונייקי של כרמי גולן


תחרות שמן הזית הבינלאומית TERRAOLIVO 2011, שנערכה זו השנה השנייה בישראל, הסתיימה אתמול בטקס חגיגי ומפתיע בו הוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות. במשך שלושה ימים טעמו מעל 30 אנשי צוות השופטים הבינלאומי 302 סוגי שמני זית כתית מעולה שנשלחו מ-19 מדינות ברחבי העולם, מספר חסר תקדים המהווה גידול של מעל 60% מהשנה שעברה. מלבד כרמי גולן זכו במדליות עוד מספר גדול של בתי בד

מערכת פורטל החקלאות  20-5-2011


בתחרות שמן הזית הבינלאומית TERRAOLIVO 2011 שהתקיימה השבוע במלון ענבל בירושלים, זכה שמן קורונייקי של המותג הצעיר והחדש כרמי גולן בתואר המכובד - שמן הזית הטוב ביותר בישראל לשנת 2011.

כרמי גולן הינו מותג אנונימי לחלוטין, במיוחד במרכז הארץ - מותג צעיר וחדש מהצפון, שיצא לשוק לפני כשנה בלבד.  כרמי המותג נמצאים במושב נוב בדרום רמת הגולן בבעלות משפחת גולן המתגוררת במקום. עד לפני שנה נמכרו הזיתים לבתי בד אחרים. לפני כשנה, בעל הכרם אילן גולן, שהאמין שהוא עושה את השמן הטוב ביותר בארץ, החליט לצאת עם מותג עצמאי. השמועות על טעמם ואיכותם של שמני הזית עברו מפה לאוזן, והפכו מהר מאוד לשם דבר באזור הצפון.

הייחודיות של כרמי גולן היא בשיטת בצירת הכרם - שיטה חדשה בארץ - מכונה הבוצרת את הזיתים בזמני שיא, כך שהזיתים מגיעים מהמסיק לבית הבד בפרק הזמן הקצר ביותר, דבר המוריד את רמת החומציות ומעלה את איכות השמן. שמן זית כתית מעולה מוגדר ברמת חומציות של עד 0.8%. כל השמנים של כרמי גולן נמצאים מתחת ל- 0.3% של חומציות. מאפיין נוסף של כרמי גולן - "ראשון המסיק" - השמן עובר סינון אחד בלבד לפני הוצאתו לשוק ולכן הוא משמר משקעים שנותנים לו את טעמו המופלא. כרמי גולן מייצרים 6 שמני זית זניים, ביניהם הזן הזוכה, זן קורונייקי, שמקורו מיוון.

TERRAOLIVO 2011 - תחרות שמן הזית הבינלאומית, שנערכה זו השנה השנייה בישראל, הסתיימה אתמול בטקס חגיגי ומפתיע בו הוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות.

עם קבלת תוצאות השיפוט, ניתן לראות שאכן, לתעשיית שמן הזית הישראלית יש הרבה במה להתגאות. לראשונה זכו שני שמני זית ישראלים במדליה הגבוהה ביותר Gran Prestige Gold, הקורונייקי של כרמי גולן והפישולין של טעמים.

לא פחות מ- 27 שמני זית כתית מעולה ישראלים זכו במדליית Prestige Gold -ביניהם ארץ גשור - 5 מדליות, יד מרדכי - 4 מדליות, זיתא - 3 מדליות, אוליה - 2 מדליות, ג'השאן - 2 מדליות, מסיק-קיבוץ מגל - 2 מדליות, משק בירגר - מדליה אחת.

בתואר "שמן הזית כתית מעולה הישראלי הטוב ביותר" זכה שמן קורונייקי, של כרמי גולן.

בית בד ישראלי נוסף שזכה בתואר נחשק הינו "ארץ גשור" - אשר זכה שנה שנייה ברציפות בתואר "היצרן הישראלי הטוב ביותר בתחרות".  שמן ארץ גשור מציג תפיסה חדשנית ומהפכנית בייצור שמן זית איכותי - שמן הזית הזני:  שמן ארץ גשור מקיבוץ גשור בדרום רמת הגולן, הוא הראשון בתחומו, המיישם בייצור השמן שיטות גידול קפדניות ומתקדמות שאומצו מתחום גידול הענבים ליין ובכך, עונה לצורך הגובר בסדרת מוצרי שמן זית זניים איכותיים. בעולם מוכרים כאלפיים זנים של זיתים שפותחו באופן שיתאים לסביבה ולהעדפות של האנשים באזורים השונים. כדי להביא לקהל מגוון רחב של טעמים נטענו בגשור, שבדרום רמת הגולן, מעל חמש מאות דונם של כרמים עם עשרה זנים שונים של זיתים, כל אחד עם טעמים וארומות האופייניים לו.. בסדרת ארץ גשור שמנים ממבחר זני זיתים - כל אחד וטעמו הייחודי: החל מקורנייקי הפירותי והלצינו המתקתק, דרך פישולין החריף והסורי הפיקנטי ועד הברנע המריר ושמן הבית המאוזן.

בתואר שמן הזית כתית מעולה הבינלאומי הטוב ביותר זכה:  Oleoestepa Hojiblanco Api של המותג Oleoestepa S.C.A.

זכיות ישראליות נוספות:

• הבלנד (ממסך) הישראלי הטוב ביותר: שמן זית כתית מעולה גורמה ארומתי ירוק רענן של יד מרדכי- שטראוס.

• שמן הזית הטוב בקטגוריה סורי הוא של מסיק קיבוץ מגל.

• שמן הזית הישראלי הטוב ביותר בקטגוריית ברנע : Fair Trade Olive Oil Sindyanna Barnea

• שמן הזית הישראלי הטוב ביותר בקטגוריית קורנייקי הוא של כרמי גולן

• שמן הזית הישראלי הטוב ביותר בקטגוריית פישולין הוא של טעמים

• שמן הזית הישראלי הטוב ביותר בקטגוריית ארבקינה הוא של ארץ גשור

• שמן הזית הישראלי הטוב ביותר בקטגוריית פיקואל הוא ארץ גשור

• מותג הבוטיק הישראלי הטוב ביותר (עד 5 טון בשנה): כרמי גולן.

במשך שלושה ימים שלמים, טעמו מעל 30 אנשי צוות השופטים הבינלאומי של תחרות TERRAOLIVO 2011, 302 סוגי שמני זית כתית מעולה שנשלחו לתחרות מ- 19- מדינות ברחבי העולם (ביניהן ספרד, איטליה, יפן, פורטוגל, ארגנטינה, צ'ילה, ארה"ב, אלג'יריה, תוניס, לבנון, והרשות הפלסטינאית). מספר חסר תקדים זה של שמני זית שנשלחים לתחרות בינלאומית הינו גידול של מעל 60% בכמות שמני הזית שהשתתפו בשנה שעברה. נתון זה מראה על הצבעת אמון כלל עולמית בתחרות הישראלית TERRAOLIVO .

תחרויות בינלאומיות בתחום שמן הזית הן מגמה חדשה יחסית, ובעולם מתקיימות מדי שנה רק 8 תחרויות בינלאומיות מסוג זה. זו השנה השנייה שמתקיימת תחרות TERRAOLIVO, אשר כבר בשנתה הראשונה תרמה רבות לקידום כל תחום שמן הזית בארץ, וכמו כן הצליחה לעורר הדים בעולם ולמקם את ישראל כמובילה בתחום שמן הזית בעולם. כעת, עם תום התחרות השנייה, אין ספק ש- TERRAOLIVO מהווה גורם חשוב ומשפיע בתעשיית שמן הזית בישראל ובעולם כולו.

כל אירועי התחרות התקיימו במלון ענבל מרשת לרום בירושלים, שנבחר זו השנה השנייה לארח את התחרות, זאת בשל המוניטין הגסטרונומי הגבוה של המלון ובשל האיכות המלונאית הגבוהה שלו, כמו גם בשל הניסיון הרב של מלון ענבל בקיום כנסים ואירועים בינלאומיים.

האירועים כללו, פרט לתחרות, גם וועידה מקצועית בינלאומית בנושא "מהפכת שמן הזית בישראל - איכות, קולינריה ובריאות", אשר בה השתתפו קהל מקצועי והקהל הרחב ואשר כללה גם סדנאות לטעימת שמן זית והרצאות של שפים מובילים על בישול בשמן זית, מפגש פסגה של השפים המובילים בישראל - סדנת טעימת שמן זית לשפים פאנל של ראשי תעשיית שמן הזית בישראל, קוקטייל חגיגי בסיום התחרות ו- טקס האוסקר של התחרות - הכרזת הזוכים בקטגוריות השונות והכרזת שמן הזית הבינלאומי הטוב ביותר ושמן הזית הטוב ביותר בישראל לשנת 2011 .

התחרות התקיימה בשיתוף פעולה ובחסות מלאה של ענף הזית במשרד החקלאות.

חיים גן - איש הענבים (מיוזמי ומפיקי התחרות): " TERRAOLIVO 2011 הייתה הצלחה גדולה ביותר. עכשיו, בשנתנו השנייה, כבר אפשר לומר שזו מסורת, והתחרות ממצבת את ישראל כאחת המדינות המובילות בתחום שמן הזית בעולם. הוכחנו שבהחלט יש לנו במה להתגאות - תעשיית שמן הזית הינה גאווה ישראלית ואני בטוח שמשנה לשנה התחרות רק תלך ותגדל עוד יותר".

לסיכום תוצאות התחרות המפורסמים בפורטל Grape-man לחץ/י כאן