הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ממחר: מחירי מוצרי החלב בפיקוח יועלו ב-6.5%, והביצים - ב-4.7%


ממשרד החקלאות נמסר כי הדבר נובע משינויים בעלויות הייצור של החלב הגולמי ועלויות המחלבות; מחיר החמאה צפוי לרשום את העלייה החדה ביותר עקב התייקרות מחירי השומן והחמאה בעולם בשנתיים האחרונות

מערכת פורטל החקלאות  23-5-2011


ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר המליצה לשרים על העלאת מחירי מוצרי החלב והביצים שבפיקוח בשיעור ממוצע של 6.5% ו- 4.7% בהתאמה. ההמלצה התקבלה בהתאם לנוהל הקבוע בדבר עדכון המחירים ובהתבסס על השינויים שחלו בעלויות הגרעינים ובעלויות הייצור של החלב הגולמי ועלויות המחלבות.

ממשרד החקלאות נמסר כי העדכון הקודם של מוצרי החלב בפיקוח נעשה לפני כשלוש שנים, ביוני 2009, במסגרתו היתה הוזלה של המחירים בשיעור של כ- 4.5%, כך שהעלייה הנוכחית במחירי מוצרי החלב מסתכמת כולה בכ- 2% מעבר להוזלת העדכון הקודם. מחירי הביצים שבפיקוח עודכנו בינואר 2011.

שרי החקלאות והאוצר אימצו את המלצת וועדת המחירים וחתמו על הצו, שייכנס לתוקף החל ממחר, יום ג' ה- 24 במאי 2011.

עוד נמסר ממשרד החקלאות, כי לאור העובדה כי מחירי השומן והחמאה בעולם התייקרו מאד השנתיים האחרונות, יעלה מחיר החמאה יותר מיתר המוצרים, וזאת לאחר שבינואר 2011 עודכן מחיר החמאה התעשייתית בכ- 30 אחוז, אך כאמור לא עודכנו מחירי המוצרים שבפיקוח מחירים.

סמנכ"ל מחקר, כלכלה ואסטרטגיה והמפקח על המחירים, אורי צוק בר אומר כי המחירים החדשים מביאים לידי ביטוי את ההתייקרות שחלה בשנים האחרונות בעלויות הייצור של החלב הגולמי, גרעינים ובמחירי האנרגיה.