הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השרה נוקד: אפעל להסדרת ענף הדבש והרחבת הנטיעות הצופניות


חוק הדבש ונושא הנטיעות הצופניות נדון בישיבה שנערכה בסיום סיור בענף הדבורים. ''מגדלי הדבורים מספקים שירות ציבורי חשוב ביותר ולכן בכוונתי לחזק את הענף על ידי הסדרתו והרחבת הנטיעות הצופניות'' אמרה השרה אורית נוקד

מערכת פורטל החקלאות  24-5-2011


שרת החקלאות, אורית נוקד, יצאה לסיור היכרות עם ענף הדבש והדבורים, בליווי הרצל אבידור מנכ"ל מועצת הדבש, שי ספקטור יו"ר ארגון מגדלי הדבורים, והנהלת משרד החקלאות במכוורת ספקטור בכפר רות.

אחרי שלמדה על תהליך ייצור והפקת הדבש וטעמה זנים רבים של דבש שמייצר ספקטור, קיבלה השרה ממגדלי הדבורים סקירה על הענף ובעיותיו. "תרומת ענף הדבורים לחקלאות עקב האבקה עומדת על כ-2 מיליארד שקל לשנה, וללא דבורים תהיה קטסטרופה לטבע", הסביר אבידור והציג את עיקרי חוק הדבש אשר עובדים על ניסוחו במועצת הדבש בימים אלו.

עוד עלה נושא עידוד הנטיעות הצופניות, אשר עיקרו הוא נטיעות יזומות בפארקים, לאורך כבישים ובשטחים ציבוריים, עקב התדלדלות הפוטנציאל הצופני בישראל.

"מגדלי הדבורים מספקים שירות ציבורי חשוב ביותר'' אמרה השרה נוקד והוסיפה כי בכוונתה לחזק את הענף על ידי הסדרתו והרחבת הנטיעות הצופניות כיוון שלדבורים תפקיד חשוב ביותר לחקלאות בישראל מעבר לייצור הדבש. ''האבקה היא הדרך היחידה להבטיח את הייצור החקלאי העומד על היקף של שני מיליארד ש"ח ואת השמירה על שלל צמחי הבר.''