הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פורום מזכירים ויושבי ראש ועדים בתנועת המושבים יוצא לדרך


למושב הראשון של הפורום שהתקיים בשבוע שעבר, הגיעו למעלה מ-50 ראשי ישובים מכל קצוות הארץ. ייחודו של הפורום הוא בהיותו מסגרת פעילות קבועה, מתמשכת ורציפה. הפורום יתכנס אחת לחודשיים ויהווה נדבך חשוב בהעברת ידע וניסיון הדדי בין המושבים לבין בעלי התפקידים בתנועה ובגופים ממסדיים אחרים

מערכת פורטל החקלאות  25-5-2011


פורום מזכירים ויושבי ראש ועדים ארצי של תנועת המושבים התכנס בשבוע שעבר, לראשונה מזה מספר שנים. בישיבה שהתקיימה ביום שני ה-16.5.11 נכחו למעלה מ-50 ראשי ישובים. מטרת הפורום הינה יצירת דיאלוג ישיר ופתוח בין האגודות השיתופיות, המושבים, לבין ראשי התנועה ובעלי התפקידים בה, במטרה ליזום ולהוביל יחד את סדר היום של המרחב הכפרי.

בכינוס הפורום נדונה סוגיית חלוקת המים באגודה. את הנושא הציגה נאווה שריג - מזכירת מושב גן יאשיה, ומזכירי מושבים ויושבי ראש ועדים נוספים ציינו כי הנושא הוא בעל חשיבות עליונה בעבורם.

בני אלירז – רכז אזור המרכז, שמרכז את הפורום ונכח באירוע, ציין כי נציגי המושבים ביקשו בכל ישיבה להעלות סוגיות חשובות הנוגעות למרחב הכפרי בכלל ולמושבים בפרט. עוד הוסיף כי ישנה חשיבות למסגרות שכאלה, שהן בגדר "שולחן עגול" להעלאה ופתרון של סוגיות שונות, הייחודיות למרחב הכפרי.

בעבר עלו במסגרות דומות, כדוגמת סמינר ועדים ארצי, סוגיות שונות ומגוונות כגון תפקיד הועדים במושב המתחדש, התרחבות המושבים וקליטת אוכלוסיה חדשה, חשיבות המרקם הכפרי במושבים, יחסי הגומלין בין הועדים לבין המועצה האזורית, נושאי קרקעות ופיתוח מקורות הכנסה חדשים ועוד.

בתנועה מציינים כי ייחודו של פורום המזכירים ויושבי הראש הוא בהיותו מסגרת פעילות קבועה, מתמשכת ורציפה. הפורום יתכנס אחת לחודשיים ויהווה נדבך חשוב בהעברת ידע וניסיון הדדי בין המושבים לבין בעלי התפקידים בתנועה ובגופים ממסדיים אחרים. ברוח שיתוף הפעולה נתבקשו המוזמנים לפורום הבא, להעביר לראשי התנועה את הצעותיהם לנושאים לדיון ואלה יידונו בהמשך.

מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, הודה למשתתפים ואמר כי ההיענות המרשימה של מזכירי המושבים ויושבי ראש הועדים, שהקדישו מזמנם להגיע לכינוס, מוכיחה כי לפעילות מסוג זה יש חשיבות רבה בעבורם. ''שיתוף הפעולה, החלפת דעות ורשמים ודיונים מקצועיים עם נציגי התנועה ונציגי מושבים אחרים הם מרכיבים עיקריים בפעילות תנועת המושבים ובכוונתי לחזק ולפתח אותם גם בעתיד''.