הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שרת החקלאות אירחה את זוכי ''אות קנט לחקלאות פורצת דרך''


''הזוכים באות קנט הם דוגמא נהדרת לייחודיות והמצוינות של החקלאות הישראלית'' אמרה השרה נוקד. דודי גינזבורג, מנכ"ל קנט: ''תחרות אות קנט תרמה רבות למיסוד ההכרה בפועלם של אלו שתרמו לפיתוחים חדשים שסייעו להפיכתה של החקלאות הישראלית לחדשנית ולמובילה בעולם''

מערכת פורטל החקלאות  31-5-2011


שרת החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורית נוקד, אירחה את זוכי "אות קנט לחקלאות פורצת דרך" לשנת 2011. במפגש שנערך בלשכת השרה ובנוכחותם של יו"ר קנט, שלמה שיטרית ומנכ"ל קנט דודי גינזבורג, הוצגו בפני השרה פועליהם של חתני האות ובכללם: יחזקאל ועמית דגן מחברת חישתיל, ד"ר יונתן אלקינד, ד"ר עליזה ורדי, ד"ר אורי קושניר וזוכה "אות קנט" למפעל חיים פרופ' חיים רבינוביץ.

דודי גינזבורג, מנכ"ל קנט, פתח את המפגש החגיגי בסקירת אירועי האקלים הקיצוניים שפגעו בחקלאים במהלך השנתיים האחרונות ובהסבר על התאמת מוצרי הביטוח של קנט למאמצי טכנולוגיות חקלאות מתקדמות. לאחר מכן, הציג את מטרותיו של מפעל "אות קנט לחקלאות פורצת דרך" והחשיבות העליונה שמעניקה החברה לקידום החקלאים והחברות שמצעידות את ענף החקלאות קדימה.

הזוכים סיפרו לשרה נוקד על פועלם ותרומתם לענף החקלאות הישראלי. יחזקאל ועמית דגן, סיפרו לשרה על פועלה של חברת חישתיל, המפתחת ומיישמת טכנולוגיות ייצור חקלאיות מתקדמות בשטחי ייצור המתפרשים על כ-210 דונם של חממות המייצרות כ- 500 מיליון שתילים בשנה. ד"ר יונתן אלקינד, שמכהן כראש צוות טיפוח הפלפל בפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית, סיפר על תהליך טיפוחם של 20 זני פלפל המותאמים לגידול בבתי צמיחה ועל הדרך הארוכה שבה הפך הפלפל לירק המוביל ביצוא כיום, עם שוק המוערך כבמיליארד שקל. ד"ר עליזה ורדי, חוקרת ומשביחה של זני הדרים, סיפרה על פיתוחם של למעלה מ- 15 זני הדרים חדשים וביניהם הזן "אור" המשמש, למעשה, כעוגן הכלכלי של ענף פירות ההדר. ד"ר אורי קושניר, ממכון וולקני, המתמחה בגנטיקה של צמחים, סיפר על עבודתו בתחום המחקר והפיתוח של חיטת לחם לתעשיית האפייה, חיטת דורום לתעשיית הפסטה והקוסקוס, חיטת לחם למספוא וביות צמח הספלריה כגידול מספוא חדש בחקלאות. זוכה "אות קנט" למפעל חיים, פרופ' חיים רבינוביץ, סקר בפני השרה את תרומת מחקריו ועבודתו בנושא טיפוח זנים שונים.

השרה אורית נוקד אמרה כי היא מעריכה ומצדיעה לתרומתם של זוכי האות לעולם החקלאות בכלל ולחברה הישראלית בפרט. ''הזוכים באות קנט הם דוגמא נהדרת לייחודיות והמצוינות של החקלאות הישראלית כמובילה עולמית בתחומה. טיפוח והשבחת זנים הם "היהלום שבכתר", בענף שבו ישראל נחשבת כמובילה עולמית''.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם 14 ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.