הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עכשיו זה רשמי: נפתחה עונת הדובדבנים


עונת הדובדבנים השנה החלה מאוחר במעט בשל ימי הקור שהתארכו לחודשי אפריל ומאי. השנה צפוי יבול בכמות הגבוהה מזו של שנה שעברה ובאיכות פרי טובה מאוד. השנה צפויים הישראלים לאכול כ- 3000 טון דובדבן. היקף שוק הדובדבנים בישראל נאמד בכ- 100 מיליון ₪

מערכת פורטל החקלאות  31-5-2011


בימים אלה נפתחת בישראל עונת הדובדבן באופן רשמי. עונה זו, מתאפיינת בחגיגיות רבה במקומות רבים בעולם. יפן שמובילה את כל נושא טקסיות פתיחת העונה, נאלצת להתמודד השנה עם המשבר העמוק שחוותה כתוצאה מרעידת האדמה והצונאמי.

עונת הדובדבן קצרה יחסית ונמשכת כחודשיים בלבד, בשל העובדה שאת את פרי הדובדבן לא ניתן לקרר לאורך זמן ועל כן הוא נמכר, כמעט רק כשהוא טרי מיד לאחר שנקטף. יחד עם זאת, השנה עקב הימים הקרים והגשומים שפקדו אותנו גם בחודשי אפריל ומאי, עונת הדובדבן נפתחה באיחור קל.

השנה צפוי יבול דובדבן להיות בכמות בינונית (מוערך בכ- 3000 טון) לאחר ששנה שעברה היה מחסור כבד בפרי המתוק בשווקים.

שגב ירבעם, מנכ"ל תאגיד הפירות בראשית מפסגות גליל גולן אומר כי כמות פרי זו, מבטיחה איכות פרי גבוהה, גם השנה, בשל העבודה כי איכות פרי הדובדבן טובה יותר כאשר העץ אינו עמוס. ''גם המחיר צפוי השנה להיות נוח יותר, בגלל ההיצע הרב יותר''

עוד מוסיף שגב כי היקף השוק העומד על 100 מיליון ₪ והעובדה שהצרכן הישראלי אוכל כ- 3000 טון דובדבן בפרק זמן קצר במיוחד, מעידים יותר מכל על חביבותו של הפרי בקרב הישראלים ועל הציפייה לו. הישראלים מעדיפים במיוחד את זן ה'רנייר' (הדובדבן הלבן) ולאחריו את הזנים האדומים.

תאגיד הפירות "בראשית" ישווק את הדובדבנים העסיסיים והטריים, כשהם כבר שטופים ומוכנים לאכילה ובאריזה חגיגית בצורת לב, שתכיל 300 גרם דובדבן.

הדובדבן משיג איכויות גבוהות ויבולים טובים באזורים גבוהים וקרים, ועל כן בישראל מגדלים אותו בהרי הגליל, רמת הגולן ובאזורים הגבוה של ירושלים והרי חברון. בישראל נפוצים הזנים: רנייר (לבן וורוד), בורלה, סטלה, צ'יינוק ובינג (אדומים).

הדובדבן עשיר בסיבים תזונתיים, החשובים לפעילות התקינה של מערכת העיכול וכן בויטמין A המגן על הראייה, בויטמין C המשפר את ההתנגדות החיסונית של הגוף ובאשלגן ונתרן המסייעים בהורדת לחץ הדם.

תאגיד הפירות "בראשית" מייצר ומשווק כ- 55,000 טון פירות בשנה (תפוחים, אגסים, קיווי, פירות קיץ, דובדבנים) ומנהיג תרבות צריכה של פירות המאפשרת ללקוחות ליהנות מפרי ממוין, רחוץ ונקי על המדפים. התאגיד מטפל בכל השלבים של הטיפול הפרי, החל מהמטע, הקטיף, המיון ועד להגעתו לשוק. הפירות של "בראשית" נקטפים ומטופלים במסירות ובמקצועיות ומועברים לבתי המיון והאריזה המשוכללים של החברה בגליל ובגולן.