הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מזג האוויר השתגע : קנט תשלם כ- 55 מיליון ₪ לחקלאים


לנזק הכבד שנגרם לגידולים החקלאיים כתוצאה מהגשם והברד שירד בתחילת החודש מצטרפים נזקי סופת הרוחות שהכתה לפני כשבועיים בעוצמה רבה במטעים בצפון. קנט תשלם כ- 55 מיליון ₪ למאות חקלאים ברחבי הארץ בעקבות תופעות אקלימיות חריגות שהתרחשו במהלך חודש מאי - זינוק של מאות אחוזים מהממוצע בשנים האחרונות

מערכת פורטל החקלאות  1-6-2011


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, תשלם כ- 55 מיליון ₪ למאות חקלאים ברחבי הארץ בעקבות שורה של תופעות אקלימיות חריגות שהתרחשו במהלך חודש מאי.

מדובר בזינוק עצום של עד מאות אחוזים בהיקף הנזקים שאירעו בחודש האחרון, לעומת חודשים מקבילים בשנים האחרונות. לשם השוואה, היקף הנזקים המוצע בחודש מאי בשנים 2006-2010 עמד על 6.7 מיליון ₪ בלבד כאשר הנזקים המינימליים התרחשו במאי 2006 (3.7 מיליון ₪) והמקסימליים במאי 2009 (11.8 מיליון ₪).

בקנט מסבירים את הזינוק החד בנזקים בשילוב ההרסני בין הנזק הכבד שנגרם לגידולים החקלאיים כתוצאה מהגשם והברד ונזקי סופת הרוחות המזרחיות שהיכו לפני כשבועיים בעוצמה רבה במטעים בצפון הארץ ואשר גרמו לנזקים חריגים בהיקפם ביחס לתקופה. במהלך החודש, התקבלו בקנט מאות דיווחים על נזקים כבדים לגידולי השזיף, האגס, המשמש, המנגו, הענבים התפוחים ופרי ההדר. אלפי דונמים של מטעי פירות בעמק החולה, בגליל העליון, ברמת הגולן ובאזור הכינרת ספגו פגיעה קשה מהברד, הרוחות וגל החום. גם הפירות שכביכול שרדו את הסופות וזכו להישאר על העצים נפגעו מעוצמת הרוחות והברד שהפך אותם לפירות שאינם ראויים לשיווק. בקנט מדגישים כי הנזקים הכבדים נגרמו בימים המהווים את שיא עונת הפרי. בנוסף, הגשמים של חודש מאי גרמו לנזקים רחבים לגידולי השחת ועשרות אלפי דונמים של שחתות שהיו בתהליך יבוש נרטבו מהגשם באופן לא רצוי מה שגרם לאובדן איכות בהיקפים גדולים.

דודי גינזבורג, מנכ"ל קנט אומר כי למרות הסכום הגבוה במיוחד, זוהי אינה הפעם הראשונה שתופעות מזג אוויר חריגות כמו שראינו בחודש מאי השנה מסבות נזק רב כל כך. גם בשנת 2002 שילמה קנט עשרות מיליונים למגדלים שספגו נזקים כבדים בעקבות מזג אוויר קיצוני ששרר בחודש מאי. ''ההפכפכות הבלתי ניתנת לחיזוי של עונת המעבר היא הוכחה ניצחת לחשיבותו של ביטוח כנגד נזקי טבע''.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם 14 ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.