הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


התאחדות האיכרים: יש לפעול לסימון תוצרת חקלאית מיובאת


במכתבו לשר התמ''ת כותב נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי: ''תופעת המלפפונים המזוהמים שמתפשטת באירופה, מבהירה את הצורך בסימון מוצרים מתוצרת חקלאית מיובאת. בנוסף לערך של עידוד צריכה וגאווה לאומית, מדובר בצו השעה על מנת לשקם את אמונם של הצרכנים בתוצרת החקלאית האיכותית, הבדוקה והבטוחה שגדלה בארץ''

מערכת פורטל החקלאות  1-6-2011


נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי פנה היום במכתב לשר התמ"ת, מר שלום שמחון, בו הוא מבקש ממנו לפעול לסימון תוצרת חקלאית מיובאת.

תופעת המלפפונים המזוהמים שמתפשטת באירופה, אומר אמיתי, מבהירה את הצורך בסימון מוצרים מתוצרת חקלאית מיובאת. בנוסף לערך של עידוד צריכה וגאווה לאומית מדובר בצו השעה על מנת לשקם את אמונם של הצרכנים בתוצרת החקלאית האיכותית, הבדוקה והבטוחה שגדלה בארץ.

לדבריו, בשעה שמשרד התמ''ת מוביל את קמפיין כחול לבן, מוצפים שווקי ישראל בתוצרת חקלאית מיובאת, המתחרה בתוצרת המקומית. הקמפיין מבקש לעודד צריכה וגאווה לאומית אבל דווקא בתחום החקלאות, בו נתפשת ישראל כמעצמה מובילה בעולם, אין לצרכן כלים לזהות פירות וירקות המיובאים מחו''ל.

''כמושבניק, חקלאי ושר חקלאות בעברך'' כותב אמיתי לשמחון ''הינך מודע לערכה של תוצרת חקלאית כחול לבן. אודה לך באם בתפקידך כשר התמ''ת תפעל לסימון פירות וירקות מיובאים על מנת לתת לציבור את הכלים להמשיך ולבחור בתוצרת ישראלית על כך המשתמע מכך.''