הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כך ניתן היה למנוע את משבר המלפפונים המורעלים


''ענן חקלאי'', מערכת אינטרנטית חכמה ראשונה מסוגה בעולם פותחה ע''י חברת AKOL בשיתוף עם IBM העולמית. המערכת הושקה לראשונה בתערוכת אגרו משוב בחודש מרץ. ''לכאורה, את משבר המלפפונים המזוהמים ניתן היה לזהות בזמן ולנקוט בצעדים בולמים ובכך למנוע אסון'' אומר מנכ''ל החברה

מערכת פורטל החקלאות  2-6-2011


האם ניתן היה למנוע את התפרצות מחלת המעיים הקטלנית באירופה ? בחברת AKOL טוענים שכן. החברה, מקבוצת ענת קשב הישראלית, פיתחה בשיתוף עם IBM העולמית מערכת אינטרנטית חכמה ראשונה מסוגה בעולם, "ענן חקלאי", שבעזרתה ניתן לאתר בזמן אמת בעיות בתהליך גידול ירקות ופירות ולמנוע זיהומים קטלניים, בדיוק כמו משבר המלפפונים שמסעיר את העולם.

"ענן חקלאי" הינה רשת חקלאית אינטרנטית להעברה וקבלת מידע בין חקלאים בכל העולם. בעזרת סנסורים רגישים שמוצבים בשטחי הגידול, מקבל החקלאי מידע בזמן אמת על מזיקים שתקפו את גידוליו, המלצות לטיפול הדרוש, באיזה חומרי הדברה מומלץ להשתמש לפי התקנות, האם לקטוף או להמתין למחיר שוק טוב יותר ועוד נתונים רבים שזורמים בכל העת.

אחד היישומים הבינלאומיים הראשונים שיפעל באתר המערכת הוא "קטלוג וירטואלי" של כל המחלות החקלאיות בצומח. הקטלוג יוצג באמצעות מערכת אינטרנט בינלאומית המבוססת על "מודל ענן". המערכת תאפשר איסוף נתונים על מחלות שונות דרכי פתרון לאותו מפגע בהתבסס על מיקום גיאוגראפי של המשתמש ותצוגה חזותית של המחלה על גבי תמונות, המערכת תאפשר לחקלאי להתמודד עם המחלה ולהגיע לטיפול האופציונאלי בדרך המהירה ביותר.

על רקע משבר המלפפונים העולמי, אומר מנכ"ל החברה רון שני: ''המערכות החדשות של AKOL שמחוברות לסנסורים זעירים שפזורים בשטח, כולל על הירוקת והפירות עצמם בצורה מדגמית, מאפשרות לבדוק בכל שלב בתהליך הגידול שנורמות האיכות נשמרות על פי התקנים: השתלטות מזיקים שמביאים לזיהומים, איכות המים, איכות הדישון, איכות הריסוסים ועוד. כאשר ישנה סטייה מהתקן המערכת מתריעה על בעיה בגידול. לכאורה, את משבר המלפפונים המזוהמים ניתן היה לזהות בזמן ולנקוט בצעדים בולמים ובכך למנוע אסון.''