הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קרן בסך 600 מיליון שקל למקצועות שוחקים


הקרן מיועדת לתמוך בעובדי עבודות שוחקות כמו חקלאות, בנייה ותשתיות שלא יוכלו להמשיך לעבוד עם הארכת גיל הפרישה. על הקמת הקרן הוחלט בשנת 2003, כשבנימין נתניהו כיהן כשר אוצר, אך עד היום הפעלתה לא התקדמה. אתמול נמסר, כי ההפעלה צפויה ללא עיכובים

אורה קורן, דה מרקר  2-6-2011


משרדי האוצר והתמ"ת סיכמו השבוע את הפרטים האחרונים להקמת קרן בסך 600 מליון שקל שתממן פרישה מוקדמת לפנסיה של עובדים במקצועות שוחקים. הפעלת הקרן צפויה בטווח הזמן המיידי. כך מסרו אתמול מקורות ממשלתיים ל-TheMarker. במגעים להקמת הקרן השתתפו נציגי הארגונים הכלכליים וההסתדרות.

הקרן תפעל עשר שנים ותקצה 60 מליון שקל בשנה, מהם 40 מליון שקל להסבה מקצועית של פורשי מקצועות שוחקים ו-20 מליון שקל דמי קיום לפורשים. על הקמת הקרן הוחלט בשנת 2003, כשראש הממשלה, בנימין נתניהו כיהן כשר אוצר. עם זאת, עד היום הפעלתה לא התקדמה. אתמול נמסר, כי ההפעלה צפויה ללא עיכובים.

הקרן מיועדת לתמוך בעובדי עבודות שוחקות כמו חקלאות, בנייה ותשתיות. היא מיועדת לסייע לעובדים שלא יוכלו להמשיך לעבוד עם הארכת גיל הפרישה, ולממן לחלקם הסבה מקצועית ולחלקם תשלומים חודשיים. גיל הפרישה לעובדים הוארך בשנתיים ל-67, וועדה מיוחדת אמורה להגיש תוך חודשיים המלצות, אם להעלות את גיל הפרישה לנשים בשנתיים ל-64.