הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


משרד החקלאות מצדיע ליישובי עוטף עזה


חקלאי עוטף עזה עומלים על עבודת קודש יומיומית, היא פיתוח חקלאות ישראלית מובילה לצד טיפוח אורח החיים הכפרי - פריפריאלי. משרד החקלאות מצדיע לחלקאים ולתושבי האזור כולו באירוע מיוחד לכבוד חג השבועות

מערכת פורטל החקלאות  2-6-2011


לכבוד חג השבועות, הוא חג החקלאות, בחר משרד החקלאות ופיתוח הכפר להצדיע לתושבי ישובי עוטף עזה, ולקיים במצפה גבולות, שבמועצה האזורית אשכול, אירוע חגיגי. האירוע יתקיים ביום ב', 6 ביוני 2011, החל מהשעה 16:00.

אחד מיעדי העל של משרד החקלאות ופיתוח הכפר הוא לקדם חקלאות מיישבת, לקדם את ההתיישבות הכפרית בכל הארץ, ובפרט בפריפריה. ישובי עוטף עזה מממשים מדי יום את יעדי העל של משרד החקלאות בכך שהם שומרים על השטחים הפתוחים של מדינת ישראל, מגינים על גבולותיה ומקיימים חקלאות לתפארת, אשר שמה הולך לפניה בארץ ובעולם.

האירוע יתקיים במעמד שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד, שרים וחברי כנסת, ראשי רשויות ונציגי משרדי הממשלה, עובדי משרד החקלאות, חקלאים ותושבי האזור. במהלך האירוע ניתן יהיה ליהנות מתצוגות של תוצרת חקלאית וכלים חקלאיים וכן, ממופעי אמנים.

שתי גולות כותרת מיוחדות מעטרות את האירוע, האחת - תערוכת אמנות מיוחדת וחד-פעמית של יצירות העוסקות כולן בחקלאות ובקיימות. בין היצירות ניתן יהיה להתרשם מעבודות ייחודיות ומקוריות של אמנים רבים, בהם ציירים, פסלים, נגרים ויוצרים נוספים.

גולת הכותרת השנייה הנה חשיפה ראשונה של סדרת בולים המוקדשת להישגים הישראליים בחקלאות, אשר הונפקה על ידי השירות הבולאי בחברת "דואר ישראל". הבולים יונפקו לראשונה ב- 27 ביוני 2011 והם מוקדשים לנושאים כמו השבחת עגבניות; גידולים חקלאיים במים מליחים והשקיה במים מושבים. במהלך טקס החשיפה יוצגו הבולים החדשים לציבור הרחב ומנהל השירות הבולאי, ירון רצון, יישא דברים.

אורית נוקד, שרת החקלאות ופיתוח הכפר: "חג השבועות הוא עיתוי מצוין להצדיע לחקלאי עוטף עזה, אשר מצליחים למרות הנסיבות הבטחוניות לקיים חקלאות מפוארת, יציבה ומתקדמת ומגשימים הלכה למעשה אינטרס לאומי וציוני. אני מזמינה את כל תושבי האזור לבוא ולקחת חלק בחגיגות".