הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מטעי הדובדבנים של קיבוץ רמת רחל יעקרו ויסופחו לירושלים


290 דונם של שטחים חקלאיים כקיבוץ רמת רחל יסופחו לשטח השיפוט של העיר ירושלים, בעקבות צו עליו חתמו שר הפנים אלי ישי וראש העיר ניר ברקת. השטחים עליהם גידל הקיבוץ מטעי דובדבנים אורגניים (ענף המספק 10% מהכנסתו), מיועדים להקמת 1,600 יחידות דיור בשטח השיפוט של עירית ירושלים

מערכת פורטל החקלאות  2-6-2011


שר הפנים אלי ישי, וראש העיר ירושלים, ניר ברקת חתמו על צו המרחיב את שטחה של ירושלים באזור קיבוץ רמת רחל.

הגדלת שטחה המוניציפאלי של הבירה בשטח של כ-290 דונם כוללת תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה עם כ-1600 יחידות דיור במורדות שכונת ארנונה, בסמוך לקיבוץ רמת רחל.

העברת שטחי החקלאות האחרונים שנותרו לקיבוץ רמת רחל מדרום לירושלים לידי העירייה נעשתה למרות התנגדותו של הקיבוץ, משרד החקלאות והמועצה האזורית מטה יהודה (שקיבוץ רמת רחל ושטחי החקלאות שלו נכללים באזור השיפוט שלה).

בשטחים החקלאיים שיימסרו לירושלים מגדל הקיבוץ דובדבנים אורגניים המספקים 10% מהכנסותיו השוטפות. הקיבוץ טען בפני וועדת השיפוט כי מטע הדובדבנים מהווה רבע מהמשבצת החקלאית שנותרה לו באזור ירושלים וכי החקלאות היא חלק בלתי נפרד מהוויית הישוב והקמת שיכונים בשטח הזה תסכן את צביונו הכפרי-חקלאי ואף את עצם קיומו. בעמדת העירייה תמכו משר הפנים, משרד השיכון והבינוי ומינהל מקרקעי ישראל. בימים אלה מומשה החלטת הוועדה והשטח הועבר לעיריית ירושלים.