הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


איגוד ערים כנרת יקבל סמכויות אכיפה נוספות


האיגוד אחראי על אכיפת הניקיון, הנהיגה, הדיג, חוק המים התכנון והבנייה ב-55 הקילומטרים של חופי הכנרת. ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה השבוע צו המאפשר לאיגוד ערים כינרת לבצע אכיפה עירונית ככל רשות מקומית אחרת

מערכת פורטל החקלאות  3-6-2011


ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה השבוע צו המאפשר לאיגוד ערים כינרת לבצע אכיפה עירונית ככל רשות מקומית אחרת. משיכנס הצו לתוקפו, יוכל האיגוד לבצע אכיפה גם בתחום החנייה הבלתי-חוקית.

איגוד ערים כנרת הוקם לפני שלוש שנים, והוא אחראי על אכיפת הניקיון, הנהיגה, הדיג, חוק המים התכנון והבנייה ב-55 הקילומטרים של חופי הכנרת. אישור הועדה יאפשר לאיגוד לפעול ביתר קלות באזור. בתקופה האחרונה החלו לפעול במסגרת האיגוד כ-40 פקחים.

נציגי האיגוד דיווחו בישיבת הועדה, כי גופים הפולשים לחופים באופן בלתי-חוקי מפונים וכי האיגוד תופס חזקה באותם מקומות. רוב החופים מוסדרים ומפוקחים, חלקם על ידי האיגוד וחלקם על ידי גופים אחרים המפוקחים על ידי האיגוד. ברוב החופים, הכניסה אינה בתשלום ורק על חניה נגבה תשלום מפוקח בשיעור של 5.70 ₪ לשעה וחניה יומית בשיעור של 55 ₪. כמו כן לרשות הנופשים עומד שאטל שתדירותו פעם בשעתיים. שביל סובב כינרת הולך ונסלל.

נציגי האיגוד סיפרו עוד כי הם פועלים לפרסום מידע לציבור אודות הכינרת ואפשרויות הנופש באזור. לאחרונה פורסם מדריך לחופי הכינרת ובעוד כחודשיים יושק באינטרנט פורטל הכינרת.

בסיכום הדיון, אמר יו''ר הועדה ח"כ אמנון כהן כי הועדה מחזקת את ידי האיגוד בהגדלת נגישות הכינרת לציבור. הוא ציין כי תקרת מחיר החניה היומי עדיין גבוהה מידי (55 ₪ ) וכי יש מקום לפנות לשר הפנים על מנת להקטין סכום זה. כמו כן ביקש מן האיגוד כי יעלו את תדירות השאטל סביב הכינרת לתדירות של אחת לשעה לפחות.