הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חברת ההייטק הישראלית וייב טכנולוגיות הצילה 300 טון פטרוזיליה לייצוא


חברת S.D.A. Spice מקיבוץ שדה אליהו נלחמה על קציר הקיץ של עשבי תיבול והשקיעה עשרות אלפי דולרים בפיתוח טכנולוגיה אשר תדע לברור ולנפות בצורה אוטומטית תוצרת פגומה באמצעות ראייה ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, דבר שהופך את קציר הקיץ לכדאי ויוסיף מיליוני שקלים בשנה לייצוא הישראלי. האחראית לפיתוח הטכנולוגיה החדשנית היא חברת ''וייב טכנולוגיות'' הצעירה מתל אביב

מערכת פורטל החקלאות  5-6-2011


חברת S.D.A. Spice, מהיצואניות המובילות בארץ של ירק ותבלינים תקצור גם את יבול הקיץ הקרוב של הפטרוזיליה, הודות לטכנולוגיה חדשנית שפותחה לאחרונה ע''י חברת ההייטק ''וייב טכנולוגיות'' מתל אביב.

קציר הקיץ ידוע כפחות טוב באיכותו מאשר קציר החורף. לעתים קרובות נאלצים החקלאים לוותר על קציר הקיץ מכיוון שאחוז הירק הפגום בו הוא גבוה מאד (כ- 10%), והמיון הידני אינו משתלם כלכלית.

חברת S.D.A. Spice נלחמה על קציר הקיץ והשקיעה עשרות אלפי דולרים בפיתוח טכנולוגיה אשר תדע לברור ולנפות בצורה אוטומטית את התוצרת הפגומה באמצעות ראייה ממוחשבת, ללא מגע יד אדם. בדרך זו, מתקבלת תוצרת איכותית יותר, מה שהופך את קציר הקיץ לכדאי ויוסיף מיליוני שקלים בשנה לייצוא הישראלי. הטכנולוגיה החדשה תוסיף להכנסות החברה כבר בחודש זה כחצי מיליון שקלים. בהמשך מתכננים בחברה לפתח טכנולוגיה דומה למיון סוגים שונים של ירק כגון כוסברה, פפריקה ותבלינים נוספים.

S.D.A. Spice חרטה על דגלה את האמרה "איכות באמצעות טכנולוגיה", ומממשת חזון זה בצעדי ענק. לפני כשנה השקיעה החברה בפיתוח תשתית ERP מתקדמת, המשפרת כבר בימים אלה את התהליכים העסקיים בארגון.

S.D.A. Spice הוקמה בשנת 1987 על ידי חברי קיבוץ שדה אליהו בעמק בית שאן. כיום הינה אחת מהחברות הגדולות והמובילות במזרח התיכון בפיתוח, ייצור, ייבוש ושיווק תבלינים ועשבי תיבול. לחברה למעלה מ 20 שנות ניסיון של חקלאות בטכנולוגיות מתקדמות לייבוש צמחים והפקת תבלינים המופצים בארץ ובעולם ללקוחות מהשורה הראשונה בתחום המזון. קיבוץ שדה אליהו הינו אחד החלוצים הראשונים בתחום החקלאות האורגנית בישראל. בהתבסס על הידע והניסיון הנצבר בגידולים אורגניים, מייצרת מייצרת החברה קו מוצרים אורגניים הכולל עשבי תיבול ותבלינים מיובשים.

מי שפיתחה בפועל את המערכת היא חברת "וייב טכנולוגיות" חברת הייטק צעירה ומבטיחה מתל אביב. החברה נוסדה בשנת 2009 על-ידי יגאל לויבסקי, בעל תואר שני עם התמחות בראייה ממוחשבת ורובוטיקה מהטכניון. מזה קרוב לעשור עוסק יגאל בתחום - תחילה במעבדות מובילות בטכניון, ולאחר מכן בתעשייה. החברה מורכבת ממוחות מבריקים יוצאי המעבדות המובילות בטכניון ובאוניברסיטה העברית, ומספקת פתרונות ראייה ממוחשבת ואוטומציה מותאמי לקוח לעסקים, בתי תוכנה, ומפעלים בתחומים שונים כגון - חקלאות, תרופות, מזון, פלסטיקה, אלקטרוניקה ועוד. החברה נמצאת בצמיחה מתמדת ולקרב לקוחותיה הצטרפו חברות מובילות כגון טבע ומייטרוניקס בע"מ.

איתן עופר, מנכ"ל S.D.A. Spice, מרוצה מספק הטכנולוגיה שלו: "בפני וייב טכנולוגיות עמד אתגר עצום. פנינו לוייב טכנולוגיות חודש בלבד לפני תחילת הקציר ונדרש מאמץ עילאי על-מנת להרים פיתוח כזה בפרק זמן כה קצר. מדובר בחבר'ה צעירים, מבריקים וחדורי מוטיבציה שהשקיעו ימים כלילות בכדי שהפרויקט יצליח".

מנכ"ל וייב טכנולוגיות יגאל לויבסקי אומר כי ההצלחה הכבירה עם S.D.A. Spice דוחפת את וייב טכנולוגיות קדימה לתת פתרונות ראייה ממוחשבת ולקצור סיפורי הצלחה נוספים. ''הייתה מבחינתנו חשיבות עליונה לתת את הפתרון בזמן, גם במחיר של לילות ללא שינה. אנו מאמינים שבתנאים העסקיים במשק כיום, ניתן לייעל ולהגדיל את הפריון של הרבה גופים בתעשייה ובסקטור העסקי באמצעות פתרונות ראייה ממוחשבת, ומוכנים לכל אתגר.''