הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


זוהה חשוד חדש לחיידק האיקולי - נבטים הגדלים בגרמניה


הרשויות בגרמניה מעריכות כי נבטים שגדלו במדינת סקסוניה התחתונה, הם שגרמו להתפרצות המחלה שקטלה כבר 22 בני אדם. גרמניה וספרד יעניקו סיוע לחקלאים הספרדיים שנפגעו בעקבות הודעת הרשויות בגרמניה כי מקור המחלה הוא המלפפונים מספרד

מערכת פורטל החקלאות  5-6-2011


משרד החקלאות של מדינת סקסוניה התחתונה בגרמניה מסר הערב (ראשון) כי ככל הנראה מקור התפרצות חיידק האי-קולי שהביא עד כה למותם של 22 בני אדם ולהדבקתם של 2,153, הוא בנבטי שעועית הגדלים במדינה.

גורמים רשמיים במדינה מסרו כי מעקב אחר החולים ונתיב ההדבקות שלהם בנגיף הוביל ככל הנראה לחשיפת מקור ההתפרצות.

החקירה זיהתה גם מסעדה בנמל של העיר ליבק כמקום אפשרי ממנו עבר החיידק לבני אדם. לפחות 17 בני אדם שנדבקו בו אכלו במסעדה. אחד מהם מת מסיבוכים לאחר מכן.

משרד הבריאות הגרמני הוסיף אזהרה מפני אכילת נבטים, אך טרם הסיר את האזהרה מפני אכילת ירקות סלט.

התפשטות חיידק האי-קולי בגרמניה יצרה עומס אדיר על מערכת הבריאות, ובתי החולים נאבקים על מנת להתמודד עם העלייה בתפוסה. עקב המחסור ברופאים, שוקלת גרמניה להחזיר לעבודה רופאים שיצאו לגמלאות.

חיידק האי.קולי הנוכחי תואר על ידי חוקרים בתור "חיידק חדש עם רעילות-על", אך ארגון הבריאות העולמי (WHO) טוען כי מדובר בזן נדיר שנראה כבר בעבר בבני אדם, אך מעולם לא בהיקף ובאופן קטלני שכזה.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, וראש ממשלת ספרד חוזה לואיס רודריגז ספאטרו, הסכימו ביום שישי להעניק סיוע לחקלאים ספרדים שנפגעו בעקבות התפרצות חיידק האי.קולי באירופה. זאת לאחר הודעת ממשלת גרמניה מיד לאחר גילוי המחלה, כי המקור לה הוא במלפפונים מספרד, אשר בעקבותיה נאלצו חקלאים רבים להיפטר מתוצרתם, כאשר מדינות רבות הפסיקו את יבוא המלפפונים הספרדים.