הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גרמניה: נסיגה במקרי התחלואה בחיידק האי-קולי


נתונים חדשים מעידים על דעיכה בהתפרצות החיידק הקטלני אי-קולי בגרמניה. "יש לנו סיבה לתקווה, לאחר שניתחנו את הממצאים האחרונים, אך עדיין מוקדם מדי להגיע למסקנה חותכת'' אמר שר הבריאות הגרמני בראיון לטלויזיה. המדענים משערים שחיידק האי-קולי הוא הכלאה בין זן מסוכן של חיידקים שמקורו באפריקה לבין זן אירופאי קטלני

סוכנויות הידיעות  8-6-2011


"שיעור המקרים החדשים של חיידק האי-קולי נמצא בנסיגה מתמדת", כך הודיע שר הבריאות הגרמני דניאל באהר בראיון לטלוויזיה הגרמנית. עם זאת, הזהיר באהר כי החיידק רחוק מלהיעלם ולמרות ירידת מספר הזיהומים, ניתן לצפות למקרי מוות נוספים.

"יש לנו סיבה לתקווה, לאחר שניתחנו את הממצאים האחרונים, אך עדיין מוקדם מדי להגיע למסקנה חותכת. הגרוע ביותר כבר מאחורינו", אמר באהר

התפרצות חיידק האי-קולי הביאה עד כה למותם של 22 בני אדם בגרמניה ואדם נוסף בשבדיה. למעלה מ-2,200 בני אדם בגרמניה חלו, מתוכם 627 פיתחו סיבוך מסוכן ונדיר שעלול לגרום לכשל בכליות. ארגון הבריאות העולמי דיווח כי ארה"ב ו-10 מדינות נוספות באירופה דיווחו על 90 חולים בשטחן, אשר כולם שהו בגרמניה בתקופה האחרונה.

המדענים משערים שחיידק ה"אי-קולי" הוא הכלאה בין זן מסוכן של חיידקים שמקורו באפריקה לבין זן אירופאי קטלני, אך הם עדיין מתקשים לפענח את הסיבה להתפרצות שגבתה בזמן קצר מספר גדול של קורבנות בנפש.

רשויות הבריאות בגרמניה עדיין ממליצות להימנע מאכילת ירקות סלט. רשויות הבריאות באיחוד האירופי החלו לשתף פעולה עם השלטונות הגרמניים במטרה לזהות את מקור החיידק הקטלני. כזכור, במהלך הימים האחרונים גינה האיחוד האירופי את גרמניה, וטען כי הרשויות במדינה ממהרים לשחרר הודעות לתקשורת בטרם ערכו בדיקה מינימלית לעובדות.