הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חג ביכורים עמוס מבקרים ברחבי הארץ


אתרי התיירות בצפון דיווחו על חג ביכורים עמוס מבקרים, מזג אויר נהדר, קטיף דובדבנים, מים וטיולים. גם בבתי המלון, הצימרים וחדרי האירוח דווח על תפוסה מלאה ורבים מהנופשים האריכו את חופשתם עד סוף השבוע הקרוב. כרבע מליון מטיילים ביקרו בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים ברחבי הארץ

מערכת פורטל החקלאות  8-6-2011


חג שבועות מוצלח עבר על תיירני הצפון ועל המטיילים הרבים שפקדו את אתרי התיירות, עם מזג אויר אידיאלי ושפע פעילויות, והוא פותח את עונת הקיץ שצפויה להיות מוצלחת לא פחות.

בבוסתן בראשית בגולן בעין זיוון קטיף הדובדבן נמצא בשיאו - במהלך ימי החג ביקרו במקום מעל 5000 איש, רובם בחרו להנות ממראה עצי הדובדבן עמוסי הפרי ומקטיף עצמי של דובדבנים. רונן גלבוע, מנהל התיירות בעין זיוון, סיפר כי הדובדבן הבשיל בדיוק לחג הביכורים והמבקרים הרבים שהגיעו נהנו גם ממגוון פעילויות, כמו רכיבה על סוסי פוני ולאמות, טיולי טומקארים עד גבול סוריה ועוד.

גיא ירמק מנכ"ל קייקי כפר בלום, סיפר כי במהלך חג המים בקייקי כפר בלום הגיעו מעל 3000 מטיילים לשוט במי הירדן הצוננים. מזג האויר היה אופטימאלי וזרימת המים נהדרת.

בגליל המערבי המה הצוק הלבן באתר ראש הנקרה מאלפי מטיילים שנהנו מפעילויות יצירה ברוח חג השבועות, נסיעה ברכבל התלול במדינה ותצפית לים התיכון וללבנון. לדרי יריב המאירי מנכ"ל אתר ראש הנקרה, התייר הישראלי לא מוותר על אתרי טבע במהלך חופשתו.

בגן השלושה (הסחנה) ובפארק המעיינות ביקרו אלפים ובילו את יום החג בטיולים רגליים ובפיקניקים ונהנו מהשתכשכות במי המעיינות הצוננים. משפחות רבות יצאו גם לטיולי רכיבה על סוסים למורדות הכנרת.

בתי המלון, חדרי האירוח והצימרים בצפון עמדו במהלך החג על תפוסה מלאה, ורבים מהנופשים גם האריכו את חופשתם עד סוף השבוע הקרוב.

בדרום היתה עלייה במספר המטיילים בהשוואה לשנה שעברה, ובעלי העסקים שם דיווחו על "חזרה לתיירות חקלאית". מטיילים מכל הארץ פקדו את המחלבות הרבות וטעמו אינספור גבינות לצד מוצרי חלב שונים.

כרבע מליון מטיילים בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים

ברשות הטבע והגנים מדווחים כי היום (ד') ביקרו בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים כרבע מיליון מטיילים, מתוכם כ-80 אלף באתרים המוסדרים של רשות הטבע והגנים והשאר בשמורות ובגנים שבשטחים הפתוחים.

האתרים הפופולאריים ביותר היו אתרי המים כמובן: שמורת טבע בניאס, שמורת טבע עין גדי, גן לאומי פארק אשכול וגן לאומי מקורות הירקון- אפק. עומסים הורגשו בחופי הרחצה שבאחריות רשות הטבע והגנים: חוף בית ינאי, חוף פלמחים המחודש וחוף הגן הלאומי אשקלון.

הפעילויות המיוחדות לשבועות יימשכו בסוף השבוע, עם "יום המים" שיתקיים בשבת בשמורת טבע המג'רסה.