הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בעקבות משבר האי-קולי: חקלאי ספרד חילקו ירקות ופירות בחינם


חקלאים מרחבי ספרד חילקו היום (ד') לתושבי מדריד 40 טון של פירות וירקות, במחאה על הצעת הסיוע מהאיחוד האירופי ''המשפילה והפאתטית'' לדבריהם. בעקבות זאת הודיע האיחוד על הגדלת הסיוע ל-201 מיליון יורו, שנדחתה גם היא ע''י מנהיגי המאבק, אשר דורשים מהאיחוד לצאת בקמפיין להחזרת אמון הציבור בתוצרת חקלאית טרייה

סוכנויות הידיעות  8-6-2011


באירוע שהתקיים היום (רביעי) במרכז מדריד חילקו חקלאים מרחבי המדינה לתושבי העיר יותר מ-40 טון של תוצרת חקלאית. החקלאים מקווים למשוך בדרך זו את תשומת הלב הציבורית למצוקה אליה נקלעו בעקבות התפרצות חיידק האי-קולי בגרמניה.

החקלאים בספרד קראו לאיחוד האירופי לעזור לגרמניה ולקחת חלק משמעותי יותר בחקירת מקור החיידק הקטלני שהביא עד כה למותם של 26 בני אדם ולהדבקותם של 2,700 נוספים.

חקלאי ספרד, שספגו לאחרונה הפסדים כספיים כבדים בשל הצהרת ממשלת גרמניה (שחזרה בה בינתיים מהצהרתה) כי מקור החיידק הוא במלפפונים מיובאים מספרד, החליטו לצאת היום למאבק נגד מה שהם הגדירו כהצעת סיוע "מחפירה, משפילה ופאתטית" של האיחוד האירופי - פיצוי של 150 מיליון יורו לחקלאי אירופה.

"האיחוד האירופי חייב להיות אחראי. אסור לו לנסות לקנות אותנו ב-150 מיליון יורו", אמר מיגל לופז, מזכ"ל של ארגון החקלאים במדינה שהעריך את הפסדי החקלאים בספרד בלבד ב-350 מיליון יורו.

בעקבות המחאה הודיע האיחוד האירופי לפנות ערב על הגדלת הסיוע לחקלאים ל-201 מיליון יורו. מנהיגי המאבק דחו גם את הצעת העזרה הזו, ודחקו באחראים לנושא לקיים קמפיין שיעזור להחזיר את אמון הצרכנים האירופים במוצרי חקלאות טריים - משימה לא פשוטה במיוחד לנוכח העובדה שגרמניה עדיין לא מצאה את המקור להתפרצות החיידק הקטלני.