הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סופית: מקור החיידק הקטלני בנבטים


כך הודיעה שרת החקלאות הגרמנית אלזה איינר. ראש המרכז לבקרת מחלות בגרמניה, אישר שאכן הסלט הוא המכנה המשותף לאלפי בני האדם שלקו במחלה. ''שיטת הבדיקה אפשרה לבודד את מקור ההתפרצות והיא מוכיחה סבירות גבוהה שמקורה באכילת נבטים''. בעקבות הגילויים, הודיעו מספר מדינות אירופיות בהן רוסיה, כי הן מתכוונת להסיר את איסור יבוא הירקות מגרמניה

סוכנויות הידיעות  12-6-2011


גרמניה הודיעה ביום שישי כי מקורו של החיידק אי-קולי הקטלני, שגרם למותם של 31 בני אדם ופגע בחקלאים ברחבי אירופה, הוא קרוב לוודאי בנבטים מזוהמים הגדלים בחווה אורגנית בצפון גרמניה.

"הגופים המדעיים האחראים על הנושא הודיעו שהאזהרה היא רק לגבי נבטי שעועית לא מבושלים, ולא חלה על עגבניות, מלפפונים וחסה", כך הודיעה שרת החקלאות הגרמנית, אלזה איינר. בעקבות הגילויים, הודיעו מספר מדינות אירופיות בהן רוסיה, כי הן מתכוונת להסיר את איסור יבוא הירקות מגרמניה.

ראש המרכז לבקרת מחלות בגרמניה, ריינהרד בורגר, אישר שאכן הסלט הוא המכנה המשותף לאלפי בני האדם שלקו במחלה. "שיטת הבדיקה אפשרה לבודד את מקור ההתפרצות והיא מוכיחה סבירות גבוהה שמקורה באכילת נבטים. סיכוייהם של מי שאכלו נבטים לסבול משלשול דמי היה גדול פי תשעה ממי שלא צרך אותם", אמר בורגר.

נבטים הם רכיב שכיח מאוד בסלטים ובכריכים בגרמניה, ומגדלים אותם מזרעים מסוגים שונים. הגידולים האורגניים עוררו חשד מפני שנהוג לדשן אותם בגללים במקום בדשנים כימיים, מה שמגביר את סכנת הזיהום של הגידולים.