הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקיבוץ - סדרה טלויזיונית תעודית בת 4 פרקים


סדרה חדשה בבימויים של צמד היוצרים הדוקומנטריים המוערכים - מודי בר און וענת זלצר. בסדרה מובא סיפור הקיבוץ בצורה מקיפה, למן התקופה ההרואית של ימי הקמת הקיבוצים, דרך בניין המדינה וביסוסה, סיפורם של המייסדים וממשיכיהם, המשברים, והצגת התמורות שחלו ברעיון הקיבוץ לאורך השנים. במוצ"ש 2 ביולי ישודר הפרק הראשון בערוץ 8 של חברת הכבלים ''הוט''

אביב לשם, דובר התנועה הקיבוצית  1-7-2011


בתום למעלה משנה של עבודה, במהלכה 'חרשו' את הקיבוצים, נפגשו ראיינו וצילמו מאות חברים, מכל הגילאים, ואספו כמות אדירה של קטעי וידאו מעשרות קיבוצים - הושלמה עריכת "הקיבוץ" - סדרה חדשה בבימויים של צמד היוצרים הדוקומנטריים המוערכים - מודי בר און וענת זלצר.

שידור ארבעת פרקי הסדרה יתחיל במוצאי שבת 2/7 בערוץ 8 של חברת "הוט", ובשבתות שלאחריה ישודרו שלושת הפרקים הבאים. בחודש ספטמבר תחל הקרנת הפרקים בערוץ 1.

העבודה על פרקי הסדרה החלה עם ראשית אירועי "מאה שנות קיבוץ". התנועה שכרה את מודי בר און וענת זלצר, צמד דוקומנטריים מוכר ומוערך, באמתחתם סדרות קודמות על תולדות הציונות, "הכל אנשים", ועל תולדות העיר תל אביב, במטרה ליצור עמם אפוס רחב יריעה על תולדות הקיבוץ ומאז ועד היום.

בסדרה מובא סיפור הקיבוץ בצורה מקיפה, למן התקופה ההרואית של ימי הקמת הקיבוצים, דרך בניין המדינה וביסוסה, סיפורם של המייסדים וממשיכיהם, המשברים, והצגת התמורות שחלו ברעיון הקיבוץ לאורך השנים.

הצילומים התרחשו במהלך השנה האחרונה בעשרות קיבוצים, בימי קיץ ובימי חורף, בשעת זריחה, ובשעות היום והערב. ארבעת פרקי הסדרה עוקבים אחר התפתחות רעיון הקיבוץ למן הקמת הקיבוץ הראשון ולאורך מאה שנות קיבוץ, תוך התמקדות בסיפורם של עשרות קיבוצים ובמרואיינים רבים. תיהנו.