הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נען דן ג'יין חונכת בישראל מפעל טפטפות מהמתקדמים בעולם


החברה השקיעה במפעל כ-15 מליון שקלים. מהלך זה משלים השקעה של חברת ג'יין ההודית בסך כ-100 מ' ש"ח בישראל. מנכ'ל נען דן ג'יין: מתכננים להגדיל את נתח השוק שלנו בתחום הטפטוף ב-15% אחוזים

מערכת פורטל החקלאות  14-6-2011


חברת ההשקיה הרב-לאומית נען דן ג'יין חנכה בתחילת השבוע בקיבוץ נען מפעל טפטפות מהמתקדמים והמהירים בעולם, בהשקעה של 15 מיליון ₪. את האירוע כיבדו בנוכחותם שגריר הודו בישראל נבטאג' סרנה, סמנכ"ל מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת רפי ברנדר, שגריר ישראל המיועד להודו אלון אושפיז ואורחים נוספים.

מפעל הטפטפות מרכז את מערך המכונות שמייצרות את הטפטפות, וכן את מערך ייצור קווי הטפטוף. בכך מאוחדים שלבי ההפקה וחוסכים בעלויות ובלוגיסטיקה. המפעל אוטומאטי וממוחשב, ומסוגל לייצר כ-200 מ' קווי טפטוף בדקה.

ההשקעה של חברת ג'יין ההודית וקיבוץ נען הביאו את היקף ייצוא טפטפות נען דן ג'יין לעולם בשנת 2010 לכמה מיליארדים. להודו לבדה יוצאו בשנה זו כ-5 מיליארד טפטפות.

במהלך הטקס אמר סמנכ"ל מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, רפי ברנדר כי "בתקופה שבה כולם מדברים על כך שהעבודה בורחת מזרחה - באה נען דן ג'יין ופותחת מפעל חדש ואפשרויות תעסוקה חדשות".

אבנר חרמוני, מנכ"ל נען דן ג'יין, אמר כי המפעל החדש מחזק את נוכחות החברה בתחום הטפטוף בארץ ובעולם. ''אנו צופים להגדיל את נתח השוק העולמי שלנו בתחום הטפטוף ב-15% במהלך השנים הקרובות''. עוד הזכיר חרמוני כי הפוטנציאל לצמיחה עצום, שהרי בעולם כולו רק 4% מהשטח החקלאי מושקים בשיטות טפטוף והמטרה, בעוד שהרוב המוחלט עדיין מושקה בשיטה העתיקה והבלתי-יעילה של הצפה.

''מהלך זה משלים השקעה של כ-100 מיליון ש"ח שביצעה חברת ג'יין ההודית בישראל, יחד עם השקעות נען דן ג'יין וקיבוץ נען'' אמר אמנון אופן, דירקטור החברה. ''זו אחת ההשקעות הגדולות ביותר של חברה הודית בישראל מאז ומעולם. יש לזכור כי הודו היא מדינה חקלאית במהותה, כאשר כ-60% מהמשקים קשורים לסקטור החקלאי. חברת ג'יין ההודית שולטת על יותר מ-65% משוק ההשקיה בהודו, ואחראית למהפכה שהסקטור החקלאי ההודי עובר בקידום טכנולוגיות השקיה מתקדמות וחסכוניות. מדובר על שוק אדיר, המרכז פרוייקטי השקיה מהגדולים בעולם, ונען דן ג'יין נמצאת בעמדה מצוינת במדינה''.

חנוכת המפעל החדש בנען מצטרפת לשורה של מהלכים עסקיים שנקטה נען דן ג'יין בחודשים האחרונים, ביניהם השקת קווי ייצור מתקדמים בספרד לייצור טפטפת ה"אמנון", בהשקעה של למעלה מ-5 מיליון יורו. כתוצאה מכך, מראה חברת נען דן ג'יין תוצאות חיוביות ביותר בשנים האחרונות, לדוגמא: חברת הבת במקסיקו גדלה פי 2.5 במכירות בשנה האחרונה, ופי 18
מאז 2005. חברת הבת בברזיל גדלה פי 1.8 במכירות בשנה האחרונה, ופי 5 מאז 2005.

חברת נען דן ג'יין (NaanDanJain) הינה חברה מובילה בינלאומית בפתרונות השקיה, המציעה את המגוון הרחב ביותר של מערכות, אביזרים וטכנולוגיות השקיה. החברה מתמחה במתן פתרון מתקדם, גמיש ומותאם ללקוח, החוסך משאבים ועלויות ומגביר את תפוקת היבולים. לחברה 9 חברות בנות בעולם, ו-6 אתרי ייצור - שניים מהם בישראל (קיבוץ נען וקיבוץ דן). לנען דן ג'יין 70 שנות ניסיון פורה ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם. בשנת 2007 הפך ענק ההשקיה ג'יין אירגיישן - תאגיד חקלאי הודי - לשותף בנען דן, וכיום חברת נען דן ג'יין הינה בבעלות משותפת של קיבוץ נען (50%) ושל ג'יין איריגיישן (50%). שותפות זו הגדילה משמעותית את ההשקעות בחברה, מגוון המוצרים והטכנולוגיות, התמקדות במחקר ופיתוח והרחבת רשת המכירות הבינלאומית