הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בוטלה פגישה שרת החקלאות ונציגי האוצר בנושא המוצרים בפיקוח


בעיצומה של סערת הקוטג' היו אמורים מחר (ה') נציגי האוצר ושרת החקלאות אורית נוקד, לדון בהוצאת מוצרי חלב נוספים מפיקוח מחירים. הפגישה נקבעה עוד בטרם החלה הסערה הציבורית סביב גל התייקרויות המוצרים. שרת החקלאות נוקד אמרה היום: ''המדיניות שלי בנושא עקבית וברורה. לא אאפשר הוצאת מוצרים מפיקוח''. בשעות הערב נמסרה הודעה כי הפגישה בוטלה

מערכת פורטל החקלאות  15-6-2011


שר האוצר יובל שטייניץ הודיע היום (ד') כי הוא שוקל לאפשר ייבוא של מוצרי חלב לישראל על מנת לגרום להורדת מחירים במשק, משום שלדבריו, לא צפויה בקרוב הסרת הפיקוח ממוצרי חלב נוספים. "רק ייבוא מוצרי חוץ יוביל לתחרות והורדת מחירים בארץ בצורה ודאית", אמר השר שטייניץ במרכז האוניברסיטאי אריאל שבשומרון.

בתכנית "חמש בערב" עם ירון וילנסקי בגלי צה''ל, התייחסה שרת החקלאות אורית נוקד להצעתו של שטייניץ ואמרה כי תבחן את הנושא על מנת למצוא פתרון שלא יפגע בחקלאים בישראל. "אין ספק שהסרת הפיקוח לא תרמה לתחרות ובעיקר פגעה בצרכנים, כך שצריך למצוא פיתרון שייבחן היטב מכל הצדדים", אמרה נוקד. "בנוסף יש לבדוק להחזיר את הפיקוח על מוצרים נוספים כמו גבינה לבנה וחלב עמיד".

בתוך כך דיווח העתון כלכליסט על פגישה שאמורה להתקיים מחר (ה') בין נציגי האוצר ושרת החקלאות אורית נוקד, שנועדה על מנת לדון בהוצאת מוצרי חלב נוספים מפיקוח מחירים. הפגישה נקבעה עוד בטרם החלה הסערה הציבורית סביב גל התייקרויות המוצרים. בשעות הערב נמסרה הודעה כי הפגישה בוטלה.

בפיקוח המחירים של משרד החקלאות נמצאים 10 מוצרים - ביניהם חלב בשקית ובקרטון (3% ו-1%), אשל, גיל, שמנת חמוצה, חמאה, גבינה קשה חצי שמנה עמק וגבינה קשה שמנה גלבוע. מחירי הביצים גם כן נמצאים בפיקוח משרד החקלאות.

שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד אמרה כי היא מתנגדת לכוונת האוצר להוציא מוצרי חלב נוספים מפיקוח. ''המדיניות שלי בנושא עקבית וברורה. ישנם מוצרים בהם נדרש פיקוח של המדינה על התנהגות השוק. כולנו ראינו מה עלה בגורל מוצרי חלב שהוצאו מפיקוח. הסרת הפיקוח לא תרמה לתחרות אלא רק הזיקה לצרכנים. אני לא מוכנה שזה יהיה גורלו של החלב ושל מוצרי חלב בסיסיים נוספים ולכן לא אאפשר הוצאת מוצרים מפיקוח"