הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הקיבוצים: יבוא מוצרי חלב - הכרזת מלחמה על ההתיישבות הכפרית


בכנס של הקיבוצים היום, קרא מזכיר התנועה הקיבוצית לשר תמ''ת לגבש הסכמות להורדת מחירי המוצרים, תוך שמירה על משק החלב. ''כוונת ראש הממשלה להתיר ייבוא חלב היא הכרזת מלחמה על ההתיישבות הכפרית. ניאבק במהלך בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו'' אמר שור

מערכת פורטל החקלאות  23-6-2011


220 נציגי קיבוצים השתתפו היום (ה') בכנס שארגנה התנועה הקיבוצית בנושא משק החלב, עליית המחירים והאיום מצד ממשלת ישראל על פתיחת השוק לייבוא מתחרה מחו"ל. הנושא המרכזי בכינוס הקיבוצים היה החלטת בג"צ 979 (זכויות חברי קיבוץ ומושב בחלקת המגורים).

בפתיחת הכינוס אמר מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור: "אנחנו מתנגדים בצורה נחרצת לייבוא חלב לישראל. כוונת ראש הממשלה להתיר ייבוא חלב ומוצריו מחו"ל היא הכרזה מלחמה על ההתיישבות הכפרית. לא יצרני החלב הביאו לעליית מחירי מוצרי החלב בישראל. המתקפה הציבורית של פוליטיקאים על החקלאים היא תפיסת טרמפ וניסיון למצוא שעיר לעזאזל בעקבות מחאת הצרכנים. ניאבק במהלך בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו".

שור הוסיף כי עבור הקיבוצים ייצור החלב היא פרנסה מכובדת ומפרנסת. עבור המדינה - ייצור חלב טרי ומשק חלב מקומי משגשג היא אינטרס לאומי. ייבוא חלב מחו''ל משמעו פגיעה בפרנסתן של אלפי משפחות הפריפריה.

שור קרא לשר התמ"ת שלום שמחון, ולכל הגורמים המעורבים - יצרנים, רשתות השיווק, מחלבות, תעשיינים וממשלה - לגבש מנגנון שיביא להורדת מחיר המוצרים לצרכן, תוך שמירה על משק החלב.

שור סיים את דבריו בדברי תודה לשרים שמחון ונוקד, למנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר יעקב בכר, ולראש מועצת החלב שייקה דרורי, על המאבק למען משק החלב.

בישראל 969 רפתות. מתוכן 182 רפתות גדולות של קיבוצים.