הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


גם בעולם לא שקט: מחירי המזון זינקו ב-37% השנה


יותר מ-44 מיליון בני אדם הגיעו השנה אל מתחת לקו העוני בשל הזינוק במחירי המזון. בכנס פורום מדינות ה-G20 בפריס אמר נשיא צרפת כי התנודתיות במחירי המזון היא מגיפה של החקלאים והצרכנים ופוגעת גם בפריון החקלאי בעתיד ''איזה חקלאי יכול לבצע היום השקעות גדולות כשהוא בסיכון לאבד שליש מההכנסות שלו בשנה הבאה''? אמר סרקוזי

מערכת פורטל החקלאות  23-6-2011


מחירי המזון בעולם זינקו השנה ב-37% ו-44 מיליון איש נדחקו השנה אל מתחת לקו העוני. שרי החקלאות של פורום מדינות ה-G20 אשר מייצרות כ-85% מהתוצרת החקלאית בעולם, מתכנסים היום (ה') ומחר בפריס כדי לדון בסוגיה הבוערת.

כידוע, מחירי חומרי הגלם זינקו בשנה האחרונה בעולם - מחירה של החיטה הוכפל ועקב כך החליטו רוסיה ואוקראינה להפחית את היקף יצוא החיטה שלהן. לפי נתוני הבנק העולמי, מדינות העולם ישקיעו השנה 1.29 טריליון דולר ביבוא מזון - שיא היסטורי ועלייה של 21% לעומת שנת 2010.

"התנודתיות במחירי המזון היא מגיפה של החקלאים והצרכנים", אמר היום סרקוזי בכנס פורום מדינות ה-G20. ''היא גם פוגעת בפריון החקלאי בעתיד. איזה חקלאי יכול לבצע היום השקעות גדולות כשהוא בסיכון לאבד שליש מההכנסות שלו בשנה הבאה?''.

סרקוזי קרא להשקיע בשוקי החקלאות כדי להגביר את התפוקה העולמית, וציין כי היעדר שקיפות בשוק החקלאות העולמי גורם להגדלת התנודתיות במחירים, וכי הזינוק במחירי המזון מאיים על ההתאוששות הכלכלית העולמית. הזינוק הזה עלול לדחוף אוכלוסיות שלמות לעבר העוני''. בשבוע שעבר הזהיר שר החקלאות של צרפת מפני "מאה של רעב" אם סוגיית התייקרות המזון לא תטופל כראוי.