הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הפרה זהבה הגיעה לכנסת למחות על מחירי החלב


ח"כ שי חרמש מקדימה, רפתן בעברו וממובילי מאבק החקלאים, לקח היום את הפרה זהבה מבאר טוביה לבמשכן הכנסת, במחאה על מחירי החלב ברשתות השיווק. זהבה, שמניבה 600 ליטרים של חלב בשנה, זכתה להתעניינות מצד המבקרים במשכן. ''אלה הפנים היפות של החקלאות בארץ'', אמר חרמש

מערכת פורטל החקלאות  27-6-2011


ח"כ שי חרמש, רפתן מקיבוץ כפר עזה בעברו, לקח את מחאת הקוטג' ומחירי החלב צעד אחד קדימה, והביא היום לכנסת אורחת - הפרה זהבה. מפקד משמר הכנסת יוסי גריף, אסר על הפרה להיכנס למשכן: "לח"כ שי חרמש יש חסינות, לפרה - אין".

"המטרה שלנו היא להראות את הפנים היפות של החקלאות בישראל", אמר ח"כ חרמש תוך שהוא מצביע על הפרה זהבה, "הפרה הזו היא הפנים היפות - לעומת הציניות של רשתות השיווק שפועלים כקרטל. אנחנו מתנגדים לייבוא של אבקת חלב - אין סיבה לסבסד את חקלאי שוויץ על חשבון חקלאי ישראל", הוסיף ח"כ חרמש.

האורחת משכה את תשומת לב המבקרים בכנסת, להם סיפר חרמש כי הפרה, שמתגוררת ברפת במועצה האזורית באר טוביה, מניבה 600 ליטרים של חלב בשנה, מהם מייצרים 60 של גבינת קוטג'.

מאוחר יותר היום ישתתף חרמש בדיון של הלובי החקלאי על מחירי החלב, דיון אליו זומנו גם שר התמ"ת שלום שמחון וחברי כנסת מהסיעות השונות.