הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


זיתא עתרה לבג''ץ: ''המדינה מפקיעה את מחירי שמן הזית לצרכנים''


החברה עתרה לבג''ץ בטענה כי משרד החקלאות מתאם מחירים וכמויות בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים, וכך מחירי שמן הזית בישראל הם הגבוהים בעולם. בזיתא אומרים כי הסרת מכסי הייבוא תוזיל מיידית את שמן הזית בכ-30% לפחות

מערכת פורטל החקלאות  4-7-2011


יצרנית ומשווקת שמן הזית, בית הבד זיתא, הגישה עתידה לבג"צ, כנגד משרדי החקלאות, התמ"ת והאוצר, בגין התנהלותם הגורמת לדברי החברה להפקעת מחירי שמן הזית לצרכנים.

בעתירה נטען, כי משרד החקלאות מתאם מחירים וכמויות ופועל בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים, דבר הגורם לעליה מלאכותית במחיר לצרכן של שמן הזית בישראל שהוא מהגבוהים בעולם.

בין השאר קוראת העתירה, המופנית גם לשרת החקלאות, שר התמ"ת ושר האוצר לבטל את המכסים הגבוהים על יבוא שמני הזית, דבר שיביא להוזלת המחיר לצרכן ב-30% לפחות.

ממייסדי החברה ובעליה, אמיר גור-לביא: "התנהלות משרדי הממשלה גורמת לפגיעה קשה בצרכנים ובייצרני שמן הזית. היא מובילה למצב בו כ-5 מיליון צרכני שמן זית נאלצים לשלם עבור שמן זית פי 2 מצרכנים במדינות מפותחות אחרות. החלטנו לפנות מיוזמתנו, בצעד חסר תקדים בענף המזון, בדרישה לרשויות להוריד את המחיר לצרכן, ולהפוך את שמן הזית האיכותי לשווה לכל כיס".