הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הפרחים מתנתקים מאגרקסקו: ''החברה החרימה כספי מגדלים''


מזכיר ארגון מגדלי הפרחים חיים חדד: ''אגרקסקו נטלה כספי מגדלים בהיקף של 20 מיליון שקל, פדיון השבועיים האחרונים. איבדנו אמון בהנהלה ובנאמן''. המגדלים יקימו חברה עצמאית ליצוא פרחים. בית המשפט האריך בשבועיים את ההקפאה לאגרקסקו

מערכת פורטל החקלאות  5-7-2011


ארגון מגדלי הפרחים החל במהלכים להקמת חברה עצמאית ליצוא בעקבות קריסת חברת אגרקסקו והחרמת כספים של מגדלי הפרחים. המגדלים החליטו להתנתק באופן מיידי מחברת אגרקסקו ולמצוא דרכים חלופיות לביצוע היצוא בתקופה הקרובה עד להקמת החברה החדשה.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, מסר שהמגדלים לא קיבלו את התמורה עבור מכירת הפרחים בשבועיים שלפני ההחלטה על הקפאת ההליכים בהיקף של 20 מיליון שקל. מדובר בכספים השייכים למגדלים שעמלו על גידול הפרחים חודשים ארוכים והשקיעו בכך הון ואין שום סיבה שגורמים אחרים יבקשו להניח עליהם את ידיהם. נאמר לנו שגם כספי המע"מ שלא שייכים לחברה אלא למדינה נלקחו על ידי הנאמן וכעת המגדלים ידרשו לשלם סכומים אלו מכיסם.

לדברי חדד, חלק מהמגדלים חיכו לתמורה עבור הפרחים כאוויר לנשימה והם נאלצו בימים האחרונים ליטול הלוואות מהבנקים ואף מהשוק האפור. כפי הנראה הנהלת אגרקסקו והנאמן לא הפנימו את העובדה שהמגדלים כמו גם העובדים הם הנכס העיקרי של החברה ובלעדיהם אין שום סיכוי להבראת החברה או למכירתה למשקיע כזה או אחר. אנו איבדנו את האמון בהנהלה ולא נמשיך לעבוד עם החברה עד שישולמו לנו הכספים במלואם.

חדד אמר שלא יתכן שהמדינה שהיא בעלת המניות העיקרית באגרקסקו תתנער מאחריותה ותעמוד מנגד. אנו רואים במדינה אחראית עליונה לתשלום התמורה למגדלים ובכוונתנו להגיש תביעה משפטית נגד החברה ונגד בעליה – מדינת ישראל.

בתוך כך, שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, החליטה להאריך את הקפאת ההליכים לחברת אגרקסקו עד ל-20 ביולי. זאת, כדי לאפשר לנאמן החברה שלמה נס, לנסות למכור אותה. השופטת אלשייך מתחה ביקורת חריפה על התנהלות המדינה, הבנקים וארגון המגדלים והאשימה אותם כי איפשרו לחברה להדרדר. חובתיה של אגרקסקו נאמדים ביותר מ-130 מליון אירו.