הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מסתמן: מוצרי חלב נוספים יוזלו ב-5%-8%


רשתות השיווק והמחלבות הגדולות צפויות להודיע היום על הורדת המחירים של חלק ממוצרי החלב ב-5%-8%. הוועדה לבחינת מחירי מוצרי החלב תתכנס הבוקר במשרד התמ''ת על מנת לדון באפשרויות השונות הקיימות להוזלת מוצרי החלב

מערכת פורטל החקלאות  7-7-2011


רשתות השיווק והמחלבות הגדולות צפויות להודיע היום על הסכמתן להוריד את מחירם של מוצרי חלב מסוימים ב-5%-8% מהמחיר שבו הן מוכרות מוצרי חלב בסיסיים, בנוסף לקוטג'. כך מסרו מקורבים לדיוני הוועדה לבחינת המחירים של מוצרי החלב, שתתכנס הבוקר במשרד התמ''ת.

הוועדה תדון ברשימת מוצרים שיוגדרו על ידי אנשי משרד התמ"ת כמוצרים בסיסיים. הרשתות והיצרנים מצפים שגם הרפתנים ישתתפו בהורדת מחיר המטרה, אף שאין לכך תמיכה במשרדי הממשלה, שם טוענים, כי החלב התייקר בעשירית מהתייקרות מוצרי החלב. הרשתות והמחלבות מצפות גם שהמדינה תוריד כמחצית מהמע"מ (8%) על אותם מוצרים, כדי לתרום את חלקה בהוזלה.

בין חברי הועדה חלוקות הדעות לגבי הדרכים להוזלת מוצרי חלב. נציג המחלבות שרגא ברוש ומשרד התמ"ת תומכים בהורדת מע"מ על מוצרי החלב, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר אריה זייף ומשרד האוצר מתנגדים לו. משרד התמ"ת תומך בפתיחת השוק ליבוא מוצרי חלב, אך משרד החקלאות מתנגד למהלך ומעדיף להחזיר מוצרים לפיקוח ולעקוב אחר עלויות של מוצרים נבחרים. גם הרפתנים והמחלבות מתנגדים לפתיחת השוק ליבוא, מחשש לתחרות שתפגע ברווחיהם. ברוש וזייף מצדדים בהוזלת מחיר החלב, אך הרפתנים מתנגדים לכך.

בדיון הועדה היום ישתתפו שייקה דורי ממועצת החלב, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר אריה זייף, נציג המחלבות שראגא ברוש, נציגי משרד החקלאות והאוצר.