הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ועדת קדמי לעניין משק החלב סיימה את עבודתה


השבוע יתקיים דיון אצל ראש הממשלה בהשתתפות שרי האוצר, החקלאות והתמ''ת, לתיאום עמדת הממשלה בעניין הדרכים הורדת המחירים של מוצרי חלב חיוניים. שר התמ''ת שלום שמחון: אין זה ראוי לפרסם ההמלצות בטרם התקיים דיון של גורמי הממשלה הנוגעים בנושא

מערכת פורטל החקלאות  10-7-2011


היום (א') פירסם משרד התמ"ת, כי ועדת קדמי לעניין משק החלב סיימה את עבודתה, אולם המלצותיה לא יפורסמו. דיון בהשתתפות שרי האוצר, החקלאות והתמ''ת צפוי להתקיים השבוע בלשכת ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יכריע במחלוקת בין שר האוצר יובל שטייניץ, לשר התמ"ת שלום שמחון, על הדרכים להורדת מחירי מוצרי חלב חיוניים. שמחון תומך בהצעת נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, להוריד את המע"מ על סל מוצרים חיוניים ב-5% ל-8%. השר שטייניץ מתנגד לכל הורדה במע''מ. ההערכה היא כי נתניהו יתמוך בעמדת משרד האוצר במחלוקת, כיוון שגם הוא סבור שפגיעה במע''מ תיצור תקדים שעדיף להמנע ממנו.

מחלוקות נוספת בין המשרדים הן על עיקרון השוק החופשי מול שוק בפיקוח, ומחיר המטרה של החלב לרפתנים. משרד האוצר מתנגד להחזרת מוצרי חלב לפיקוח, בעוד משרדי התמ"ת והחקלאות מצדדים בעקרון לגבי מוצרים שמחיריהם זינקו באחוזים גבוהים מאז הוצאתם מפיקוח. בנושא מחיר המטרה של החלב, משרד האוצר תומך בהורדה קטנה שלו, ואילו הרפתנים מתנגדים ומקבלים גיבוי לכך ממשרד החקלאות. בסוף השבוע נבחנה אפשרות לסבסד רפתות קטנות בתמורה להפחתת מחיר המטרה, אולם במשרד האוצר סבורים כי הנושא עלול לעורר בעיה משפטית מול רפתות גדולות, שאינן בהכרח רווחיות יותר.

שר התמ"ת שלום שמחון מסר היום כי המלצותיה לא יפורסמו לנוכח העבודה כי השבוע יתקיים דיון אצל ראש הממשלה בהשתתפות שרי האוצר, החקלאות והתמ"ת, לתיאום עמדת הממשלה בנושא, ואין זה ראוי לפרסם ההמלצות בטרם התקיים דיון של גורמי הממשלה הנוגעים בנושא.