הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נאמן אגרקסקו העביר 5 מיליון לחקלאים


אגרקסקו חייבת לחקלאים עוד 15 מליוני שקלים, והנושים הגדולים, בנק לאומי ובנק הפועלים דורשים שאגרסקו תפרע תחילה את חובותיה להם. הנאמן שלמה נס אומר כי עד סוף השבוע יועברו עוד 5 מליון שקלים לחקלאים שייצאו לאירופה בשבוע האחרון

מערכת פורטל החקלאות  12-7-2011


הנאמן שמונה לנהל את חברת אגרקסקו העביר לחקלאים 5 מיליון שקלים, כך מדווח הערב כתב קול ישראל שמעון וילנאי. הכספים שולמו ליותר מ-300 חקלאים שייצאו את תוצרתם מסוף החודש שעבר, המועד שנקבע כי החברה חדלת פרעון.

הנאמן שלמה נס אומר כי עד סוף השבוע יעביר עוד חמישה מיליון שקלים לחקלאים שייצאו לאירופה בשבוע האחרון.

אגרסקו חייבת לחקלאים עוד 15 מליוני שקלים. הנושים הגדולים, בנק לאומי ובנק הפועלים דורשים שאגרסקו תפרע תחילה את חובותיה להם, חובות המסתכמים ב-32 מליוני אירו.

היום דיווחה חברת בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, כי בימים האחרונים התקבלו במשרדיה עשרות פניות מצד מגדלים בבקשה לבטח ישירות, בביטוח סיכוני אשראי וסחר חוץ, את משלוחי הייצוא החקלאי שלהם לחו"ל.

גם ארגון מגדלי הפרחים החל בימים האחרונים במהלכים להקמת חברה עצמאית ליצוא בעקבות קריסת חברת אגרקסקו והחרמת כספים של מגדלי הפרחים. המגדלים החליטו להתנתק באופן מיידי מהחברה ולמצוא דרכים חלופיות לביצוע היצוא בתקופה הקרובה עד להקמת החברה החדשה.

ארגוני החקלאים מבקשים להצטרף לתיק אגרקסקו: "מגיע לנו 11 מיליון יורו"

מוקדם יותר היום דווח, כי שלושה ארגוני חקלאים הודיעו לבית המשפט על ברצונם להצטרף כצד להליך בתיק אגרקסקו, למען האינטרס של החקלאים וקבלת 11 מיליון היורו המגיעים להם. את הבקשה הגישו ארגוני מגדלי הירקות, מגדלי הפירות ומגדלי הפרחים וצמחי נוי, המיוצגים כולם ע"י עורכי הדין ליאור דגן ועידן אדלר.

בבקשה נכתב, כי בהתאם לדיווחי אגרקסקו בבקשה להקפאת הליכים, במועד הקריסה החזיקה החברה בסחורה ובמזומנים של החקלאים בשווי כולל של 11 מיליון יורו. הארגונים טוענים כי מדובר בכספים ותוצרת חקלאית שהם רכושם וקניינם של החקלאים, ולחברה בהקפאה אין כל זכויות בנכסים אלה.

היום פורסם ב"כלכליסט" כי בניגוד לכל יתר הצדדים בהליך, החקלאים עד כה לא היו מיוצגים בבית המשפט. התוצאה היא כי 1.7 מיליון יורו שהועברו מאגרקסקו לחשבון של נאמן החברה שלמה נס ומשם לחשבון ההקפאה, משמשים כעת למימון הקפאת הליכים, כאשר קיים חשד של החקלאים כי מדובר בכספים השייכים להם כך שלא ניתן לעשות בהם שימוש.

ניתוח "כלכליסט" - דיוני אגרקסקו: אינטרס החקלאים כלל לא מיוצג