הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קריאה לחקלאים להשתתפות בדיון בכנסת בעניין העובדים הזרים


מזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן: אני פונה אליכם לעזוב ליום אחד את עיסוקיכם, לעלות לירושלים ולייצג את החקלאות בשני המוסדות החשובים כל כך ואולי בכך נצליח לשנות את המדיניות

מאת: אבשלום (אבו) וילן  13-7-2011


חקלאים יקרים,

ברצוני להביא לידיעתכם, כי נקבע דיון לוועדת הארבעה ליום 18 ביולי, 2011 – זאת לאחר תקופה ארוכה שוועדה זו לא התכנסה – במטרה לדון במכסות עו"ז, מס מעסיקים, ברחנים ועוד נושאים בוערים שעל סדר יומם של החקלאים.

כיוון שסוף השנה מתקרב ועימו הפעימה הראשונה בקיצוץ הצפוי, ביקשנו לכנס בדחיפות את ועדת עובדים זרים בכנסת במטרה לקבל הסברים ממשרדי החקלאות והאוצר על החיסכון בעובדים זרים כתוצאה מהכנסת המיכון מחליף ידיים עובדות - שכן, לא מתקבל על הדעת לקצץ באמצעי ייצור כל עוד לא נמצאו חלופות.

בין היתר נבקש בדיון זה, כי ועדת הארבעה תגיש לוועדה דוח ביחס לטיפול בסוגיות הברחנים, מס מעסיקים ונושאים נוספים שעל סדר היום. הדיון יתקיים ביום ד' 20 ביולי 2011 בשעה 9:30 בבוקר בכנסת.

על מנת לייצר לחץ על הממשלה לסגת מהגזרות שעל סדר היום, דרושה נוכחות רבת משתתפים מטעמנו החקלאים.

באותו יום בשעה 9:00 יתקיים דיון חשוב בבימ"ש המחוזי בירושלים בעתירת 57 חקלאים - גם בדיון זה נדרשת נוכחות מסיבית של חקלאים. החלטת כבוד השופטת נאווה בן אור, תשפיע על התנהלות משרד הפנים בעניין הברחנים על כל אחד מהחקלאים.

אני פונה אליכם לעזוב ליום אחד את עיסוקיכם, לעלות לירושלים ולייצג את החקלאות בשני המוסדות החשובים כל כך ואולי בכך נצליח לשנות את המדיניות.

בברכה
שלכם בידידות
אבשלום (אבו) וילן
מזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל

על מנת להבטיח כניסתכם למשכן הכנסת והשתתפות בישיבה לחצו כאן