הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מבקר המדינה יגיש דו''ח חמור על חברת החשמל


לעתון כלכליסט נודע כי בדו''ח צפוי לינדנשטראוס להטיח בחברה הממשלתית האשמות על אופן פעולתה וניהול קלוקל של תכנון משק החשמל. לאחרונה הודיעה חברת החשמל כי התעריף צפוי לעלות

מערכת פורטל החקלאות  14-7-2011


מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יגיש בעתיד הקרוב דו"ח חמור על חברת החשמל - כך נודע ל"כלכליסט". בדו"ח צפוי המבקר להטיח בחברה הממשלתית האשמות על אופן פעולתה וניהול קלוקל של תכנון משק החשמל.

ב-2009 פרסם המבקר דו"ח בנושא בו כתב כי "התנהלותם של חברת החשמל ושל גורמים האחראים לפיתוח משק החשמל והגז הטבעי היא מחדל חמור עד כדי חשש לפגיעה מהותית במשק המדינה". המבקר הסיק אז כי ההתנהלות הפגומה של החברה יש בה כדי להעמיד את המדינה בפני סכנה ממשית של מחסור בחשמל ובזבוז של מיליארדי שקלים למשק.

ממשרד המבקר נמסר כי בימים אלו נמצאת החטיבה הכלכלית במשרד בעיצומה של מטלת ביקורת שעוסקת בין השאר בתכנון משק החשמל. עוד הוסיפו כי "יצוין שמשרד המבקר פרסם בעבר כמה דו"חות שבדקו את התנהלותה של חברת חשמל וחשפו ליקויים רבים. מעבר לכך לא נוכל להוסיף עוד פרטים עתה, כדי לא לשבש את עבודת הביקורת בנושא".

השבוע הודיעה חברת החשמל לבורסה שרכש הדלקים המיוחד עקב משבר החשמל יעלה 3.5 מיליארד שקל, סכום שלא נמצא בקופתה.

לפני כשבועיים נודע במהלך דיונים שקיימה רשות החשמל, כי מחיר החשמל במשק עשוי להתייקר בקרוב בשיעור חסר תקדים של כ-20%, אך טרם הוברר כיצד ייושם. הסיבות לייקור הצפוי הן ככל הנראה היעדרות הגז המצרי ושריפת סולר.

הסיבה להתייקרות נעוצה בשני אירועים שחלו בתקופה האחרונה. האחד הינו הפסקת ההזרמה של הגז הטבעי ממצרים למשך שתי תקופות - בסך כולל של כ-80 יום - אשר אילצה את חברת החשמל לעשות שימוש בגז מתחרה יקר יותר, או בדלקים חלופיים יקרים.