הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שרת החקלאות נוקד: ''אתנגד לכל הורדה במחיר מטרה''


במקום הורדה במחיר המטרה, מציעה נוקד להחזיר את הפיקוח אשר לדבריה ישמור על הצרכנים. ''ההתמקדות ברפתנים מחטיאה את הסיפור האמיתי וחוטאת למטרה של הורדת מחירי המזון ומציאת פיתרון למציאות הצרכנית הקשה שהתפתחה בישראל'' אמרה נוקד. פגישה בין שרי התמ''ת האוצר והחקלאות בלשכת ראש הממשלה צפויה להתקיים ביום ראשון

מערכת פורטל החקלאות  14-7-2011


שרת החקלאות אורית נוקד התייחסה היום (ה') לפתרונות המוצעים על ידי משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, בנושא עליית מחירי מוצרי החלב ואמרה כי הורדת מחיר המטרה המוצעת על ידי משרדי התמ"ת והאוצר ''תהיה בכייה לדורות, תפגע אנושות בתעשיית חלב מפוארת ובהתיישבות הפזורה בגליל ובנגב, ובעיקר לא תשפיע על המחיר לצרכן''.

המחיר לצרכן לדברי נוקד נופח על ידי המחלבות ורשתות השיווק בשנים האחרונות בעשרות אחוזים, בעוד שמחיר המטרה המפוקח עלה באחוזים בודדים בלבד, בהתאם לעליית מחירי התשומות וזאת ללא עלייה ברווחיות המגדל.

לדברי מנכ''ל התאחדות מגדלי הבקר השבוע, בארבע השנים האחרונות עלו מחירי מוצרי החלב לצרכן ב-40%. לעומת זאת מחיר החלב הגולמי עלה ב-4% בלבד.

"ההתמקדות ברפתנים מחטיאה את הסיפור האמיתי וחוטאת למטרה של הורדת מחירי המזון ומציאת פיתרון למציאות הצרכנית הקשה שהתפתחה בישראל", אמרה נוקד והוסיפה כי הטלת פיקוח הוכחה ככלי ששומר על הצרכנים, ומי שהשמירה על הצרכנים בראש מעיניו לא יכול להתנגד לשימוש בכלי הפיקוח והחזרה לפיקוח של גבינה לבנה ומוצרי חלב בסיסיים נוספים.

''אני מאמינה שראש הממשלה יגלה אחריות והבנה ונגיע למציאת פתרון ממשי ומערכתי בפגישה של שרי האוצר, התמ"ת והחקלאות עם ראש הממשלה המתוכננת ליום ראשון'' אמרה שרת החקלאות נוקד

מנגד הבטיח היום שר התמ''ת שמחון, כי במסגרת יישום המלצות ועדת קדמי שיפורסמו בשבוע הבא, מחירי מוצרי החלב בישראל ירדו בכ-10%. "נוריד מחירים אבל בלי לפגוע בחקלאות. ניצור מצב שהחקלאים יוכלו להתמקח עם המחלבות ולהוריד את המחיר בלי להיפגע, ושמשק החלב המצוין שלנו יהיה יותר יעיל. אסור להגיע למצב שעל המדף בסופר אמא לא תמצא את המעדן או הגבינה שהילד שלה רוצה או צריך. אדם כמוני שחי כל חייו בפריפריה יודע מה זה לא לגמור את החודש".