הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות החשמל: מחיר החשמל צפוי לעלות ב-20%


רשות החשמל פירסמה רשמית הערב כי בכוונתה לייקר את התעריף באוגוסט; לציבור ניתנו שבועיים להגיש את השגותיו למתווה החדש

מערכת פורטל החקלאות  14-7-2011


מליאת רשות החשמל פרסמה היום שימוע ציבורי לכלל ארגוני הצרכנים, אודות הנתונים המתקבלים לפיהם תעריף החשמל יעודכן ב-19.11% כלפי מעלה.

רשות החשמל סבורה כי בידי הממשלה סל כלים רחב למנוע עלייה כה חריגה בתעריפי החשמל, בינהם עדכון הצו הרוחבי של המשרד להגנת הסביבה, עדכוני מיסים, התייעלות בחברת החשמל והתייעלות אנרגטית במשק ועוד.

להערכת הרשות, בהינתן ביטול הצו הרוחבי והורדת מס הבלו כך שלא תהיה תוספת גבייה עודפת למסי הבלו, יתעדכן תעריף החשמל בשיעור הנמוך מ-12% (במקום 19% במצב הנוכחי). יצויין , כי היקף זה אינו עולה על היקף הוזלת תעריפי החשמל אותו ביצעה הרשות בשנתיים האחרונות (12% אף הוא).

כפי שפורסם אתמול ב-TheMarker, בוחן משרד האוצר את האפשרות לקזז מחצית מן הבלו המוטל על הסולר - או לדחות את חבות חברת החשמל במס. מהלך שכזה יביא להפחתת הייקור הנדרש לשיעור שינוע בין 10%-12%.

הרשות העניקה לציבור ולגופי המשק השונים שבועיים להביע את התנגדותם למהלך הצפוי, ולאחר שלב זה (שימוע ציבורי) יוחלט האם להמשיך במתווה המתוכנן. השימוע ייערך למשך כ-10 ימים - שלאחריו תשוב מליאת הרשות להתכנס כדי להכריע בסוגיה.

הסיבה להתייקרות נעוצה בשני אירועים שחלו בתקופה האחרונה. האחד הינו הפסקת ההזרמה של הגז הטבעי ממצרים למשך שתי תקופות - בסך כולל של כ-80 יום, אשר אילצה את חברת החשמל לעשות שימוש בגז מתחרה יקר יותר, או בדלקים חלופיים יקרים. ואולם, גם החזרה של הזרמת הגז המצרי לפני כחודש לא בוצעה עד כה במלואה, מאחר שהגז המצרי זורם לפי שעה רק ב-20%-30% מן הכמויות החזויות. מכאן, הנחה כי השיבושים באספקת הגז ממצרים יימשכו עד סוף השנה תחייב את הרשות לייקר את תעריף החשמל בשיעור חד של כ-9%.