הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הישראלים קבעו: העגבנייה של פעם היתה טעימה יותר


78% מהישראלים מעדיפים לקנות עגבניות אדומות, בעוד ש-12% מעדיפים אותן ירוקות. ל-10% הנותרים אין העדפה מיוחדת. 55% מהציבור סבורים כי העגבניות בעבר היו טעימות יותר. רק 5% סבורים כי העגבניות הגדלות היום בישראל טעימות יותר מפעם

מערכת פורטל החקלאות  18-7-2011


סקר שערכה חברת הזרעים ''הזרע ג'ניטקס'', שנועד לבחון את הרגלי צריכת עגבניות של הישראלים, מצא כי 55% מהציבור סבורים כי העגבניות בעבר היו טעימות יותר מאשר היום. 27% טוענים כי הם לא חשים כל הבדל בטעם, ו-5% טוענים כי העגבניות הגדלות היום בישראל טעימות יותר.

ירון גירס, מנהל מוצר העגבנייה בחברה, אומר כי למעשה לא חל כל שינוי מהותי בטעמן של העגבניות לאורך השנים, אף כי חל שינוי מהותי ביצור שלהן. "העגבנייה של פעם" היתה מוצר עונתי, שגודל בעיקר בשטחים פתוחים בעונת האביב, וכיום עבר עיקר הגידול לחממות לאורך כל השנה.

78% מהציבור מעדיפים לקנות עגבניות אדומות, בעוד ש-12% מעדיפים אותן ירוקות. ל-10% הנותרים אין העדפה מיוחדת. אלה שמעדיפים את העגבניות האדומות קונים אותן בשל בשלותן וטעמן, ואלו שמעדיפים אותן ירוקות קונים אותן בשל אורך ''חיי המדף'' שלהן.

הזרע ג’נטיקס פועלת בישראל ונמנית על החברות המובילות בטיפוח, ייצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות וגידולי שדה. מוצריה המובילים של "הזרע ג'נטיקס" כוללים זרעי מכלוא של עגבניות, פלפלים, אבטיחים, מלונים, בצלים, כותנה ועוד. לחברה חברות בנות בארה"ב, ספרד, טורקיה, סין וברזיל, ונציגים ומפיצים ביותר מ-50 מדינות.