הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישוב חומה ומגדל שוחזר הלילה על ידי בני נוער סמוך לבארות יצחק


הקיבוץ הדתי משיק תוכנית ראשונה מסוגה לבני נוער: הקמת יישוב חומה ומגדל בן-לילה. אמש הוקם הישוב הראשון בסמוך לאתר בארות יצחק הישנה בנגב המערבי ועם בוקר נערך טקס הנפת הדגל על תורן המגדל והכנסת ספר תורה. במהלך היום ישהו בני הנוער ביישוב שהקימו ויעסקו בערכה של ההתיישבות בימינו

מערכת פורטל החקלאות  18-7-2011


במסגרת תוכנית חוויתית ראשונה מסוגה לבני נוער שיוזם הקיבוץ הדתי, שוחזרה הלילה (א') הקמת ישוב חומה ומגדל בסמוך לאתר של בארות יצחק הישנה בנגב המערבי.

בני הנוער שהתארגנו בקיבוץ עלומים הסמוך, יצאו לשטח עם דמדומים והקימו במהלך הלילה נקודת התישבות בסגנון חומה ומגדל. עם אור ראשון נערך טקס העלייה לקרקע ודגל ישראל הונף על תורן המגדל, בגובה של כ-7 מטרים. המשתתפים התכנסו להכנסת ספר תורה ותפילת שחרית.

במהלך היום ישהו בני הנוער ביישוב שהקימו ויעסקו בערכה של ההתיישבות בימינו - האם עודנה אידיאל להגשמה? ואם כן היכן - בעיר או בכפר? בעמק או בהר? בגליל, בערבה, בבקעה או בנגב? בימי הפעילות יבקרו בני הנוער באתרי ההתיישבות ומורשת הקרב של בארות יצחק הישנה ו"מעוז מול עזה".

הפיילוט של התוכנית ימשך היום ומחר (17-18 ביולי) והצלחתו תוביל לביצועו במתכונת קבועה עם בני נוער ובתי ספר רבים שכבר הביעו התענינות, ועם קבוצות של נוער מחו"ל המגיעות לארץ ביוזמת בני עקיבא או גופים אחרים.

מזכ"ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל, מסר שמדובר בתוכנית חינוכית ממדרגה ראשונה שמאפשרת לבני נוער לחוות את המשמעות של "עלייה לקרקע" והקמת ישוב חדש על כל המשתמע מכך, לא רק באמצעות ספרי הלימוד וההיסטוריה, אלא באופן מעשי.