הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


החלה ההרשמה לביטוח המורחב כנגד נזקי אסונות ונזקי טבע בירקות


בעונה החולפת פוצו מגדלי הירקות המבוטחים בסכום כולל של כ- 55 מיליון ₪. בביטוח שהושק לאחרונה מוערכים הפיצויים בכ- 4 מיליון ₪. חברת קנט החלה בהרשמה לביטוח המורחב כנגד נזקי טבע ואסונות טבע בירקות. תכניות הביטוח מקיפות את מרבית הסיכונים בחקלאות לרבות נזקי מחלות ומזיקים

מערכת פורטל החקלאות  20-7-2011


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, החלה בהרשמה לביטוח המורחב כנגד נזקי טבע ואסונות טבע בירקות. תכניות הביטוח מקיפות סיכונים נרחבים בחקלאות, כך שלצד ביטוח נזקי הטבע הקיים מזה שנים, ניתן יהיה לרכוש גם ביטוח אסונות טבע מורחב כנגד נזקים שיגרמו כתוצאה מאירוע אקלימי שאינם מבוטחים בביטוח נזקי טבע המסורתי או נזקי מחלות, וירוסים ושאר מזיקים.

בעונה החולפת פוצו מגדלי הירקות המבוטחים כנגד נזקי טבע בסכום כולל של כ- 55 מיליון ₪. בביטוח אסונות טבע שהושק לאחרונה מוערכים הפיצויים בכ- 4 מיליון ₪ עקב נזקי מחלות ומזיקים.

במסגרת חידוש הביטוח, רכשה מועצת הצמחים לכל המגדלים את הביטוח הבסיסי כנגד נזקי טבע ואסונות הטבע, ברמת מחירים המכסה כ- 45% מעלויות הייצור. במקביל, קנט מאפשרת לכלל המגדלים לרכוש ביטוח מורחב ישירות בחברה. הביטוח המורחב מאפשר למגדלים לצמצם באופן משמעותי את חשיפתם לנזקים ולפגיעה כלכלית.

בביטוח נזקי טבע הבסיסי שיעור ההשתתפות העצמית גדל השנה ל- 14% במרבית המקרים, לעומת ההשתתפות העצמית בביטוח המורחב העומדת על 7% במרבית המקרים. מסלול הביטוח המורחב מציע למגדל המעוניין להגן באופן המיטבי על השקעותיו, כיסוי של עד 100% מהוצאות הייצור. (קיימות מספר רמות ביטוח הנבדלות זו מזו בסכום הביטוח לדונם ובדמי הביטוח כאשר הרמה הגבוהה מכסה כ- 100% מהוצאות הייצור). כמו כן, הביטוח המורחב מציע לרכוש כיסוי גבוה יותר המכסה הוצאות ייצור גבוהות מהנורמה (במספר גידולים ספציפיים). כמו כן, סכומי השיפוי בביטוח המורחב משופרים וגבוהים ביחס לביטוח הבסיסי. יצוין כי השתתפות המועצה בדמי הביטוח של המגדלים, מאפשרת רכישת ביטוח מורחב בקנט במחירים נמוכים יותר. בנוסף, במסגרת הביטוח המורחב יכולים המגדלים לבטח מראש את כל המזרעים אותם הם מתכננים לזרועה. (על ידי עדכון קנט במועדי הזריעה המדויקים -בעת הביצוע בפועל).

בביטוח אסונות טבע, הכיסוי הביטוחי מכסה נזקים שנגרמו כתוצאה מאירוע אקלימי או מחלה או תקיפת מזיקים שלא ניתן היה להתגבר עליהם ושגרמו לאובדן או העדר של יבול או לתמותת שתילים/צמחים. שיעור ההשתתפות העצמית יהיה 30% והוא ינוכה משיעור הנזק אותו יקבע המעריך. בביטוח אסונות הטבע המורחב, מציע קנט בחירה בין מספר רמות ביטוח (רמה ב' ורמה ג') המקנות פיצויים גבוהים יותר מהביטוח הבסיסי.

חשוב לדעת, הביטוח לגידולי הירקות אינו כולל את ביטוח בתי הצמיחה ובתי הרשת. בביטוח נזקי טבע במקרה של נזק לגידול בבית צמיחה שאינו מבוטח, תגדל ההשתתפות העצמית לגידול. בכדי להצטרף לביטוח בתי הצמיחה יש למלא טופס מאתר קנט או לקבלו בפנייה למחלקת ביטוח. לאחר קבלת הטופס בקנט ישלח למגדל הצעת מחיר. כמו כן, לכול מגדל שרכש בעונה שעברה ביטוח לבתי הצמיחה, תישלח הצעה חדשה לחידוש הביטוח.