הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המים שוב זורמים: נחל נעמן חזר אתמול לחיים


לאחר שהזרמת השפכים לנחל נפסקה לגמרי והבוצה עם החומרים המזהמים הוצאה ממנו, הוקמו מעל נחל נעמן שלושה גשרים למטיילים ולידם הוכשרו שבילי אופניים, שבילים להליכה ופינות ישיבה. בעתיד יוקמו במקום גם מיזמים תיירותיים. יו''ר קק''ל: ''נחל נעמן יהיה חלק ממסדרון ירוק גדול שיחל בעכו ויעלה דרך נחל גְּדוֹרָה והקישון עד לירדן''

מערכת פורטל החקלאות  20-7-2011


לאחר שבמשך שנים הוזרמו למי הנחל מזהמים מגורמים רבים כמו שפכי ביוב, בריכות דגים ומפעלי תעשייה, שהצטרפו לפגיעות שונות בטבע שנגרמו בעקבות שנות הבצורת האחרונות, נחל נעמן חוזר לחיים.

אתמול (ג') התקיים טקס חנוכת נחל נעמן המשוקם, בהשתתפות שרת החקלאות, יו"ר קק"ל, נציגי רשות ניקוז ונחלים גליל מערבי, המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, מועצה אזורית מטה אשר ועיריית קרית ביאליק.

קרן קימת לישראל, יחד עם רשות ניקוז ונחלים גליל מערבי, השקיעו כ-2 מיליון וחצי ₪ בשיקום הנחל. לאחר שהזרמת השפכים לנחל נפסקה לגמרי והבוצה עם החומרים המזהמים הוצאה ממנו, הוקמו מעל הנחל שלושה גשרים למטיילים ולידם הוכשרו שבילי אופניים, שבילים להליכה ופינות ישיבה. בימים אלה קק"ל יחד עם מנהלת נחל נעמן עוסקות בהכנת תכנית לקליטת מבקרים והקמת מיזמים תיירותיים לרווחת תושבי עכו והקריות ותושבי המדינה בכלל.

"הערב הזה אנחנו חונכים בשמחה את שיקום הקטע הראשון של נחל נעמן'' אמר בטקס יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר. ''זהו הצעד הראשון לשילוב ערכי הטבע המבודדים של הנחל למערך אקולוגי שלם שישרת את ערכי הטבע והמורשת, אבל גם את האדם. גדות הנחלים יהפכו לפארק הטבע העירוני של תושבי הקריות, חיפה ועכו. התושבים ימצאו, בקרבת הבית, מקום שבו אפשר לרכוב על אופניים, לצעוד בנחת בשביל רגלי, או סתם לבלות בחניון חיק הטבע".