הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מבקר המדינה יבדוק את התנהלות השירותים הווטרינריים


מבקר המדינה יבדוק את התנהלות השירותים בשנתיים שקדמו להקמת ועדת זיילר, במהלך עבודתה ולאחריה, ואת שיקולי הדרג הנבחר והפקידים להקים את הוועדה ולבחור את חבריה. הווטרינר ד''ר מני פרל: ''כיום השירותים הווטרינריים גרועים מבעבר, בעיקר בהתמודדות עם מחלות''. יוסי שי מנכ''ל משרד החקלאות: ''המשרד מיישם את מסקנות הדוח''

מערכת פורטל החקלאות  21-7-2011


הוועדה לביקורת המדינה, הורתה אתמול (ד') למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, לחקור את התנהלות השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות, האחראים על פיקוח מפני מחלות בעלי חיים, מגיפות ומזון מקולקל. בעבר כבר מותנה ועדה, בראשות השופט (בדימוס) ורדי זיילר אשר בדקה את הנושא.

הדו"ח בן 260 עמודים שפרסמה ועדת זיילר באפריל 2010, חשף כשלים ארגוניים חמורים בהתנהלות השרותים הוטרינריים. הוועדה הגדירה ככשל מרכזי את השתלטות הדרג המינהלי על הדרג המקצועי. וזאת בשל השליטה הכמעט מלאה בשירותים הווטרינרים, שאליה חתר ושאותה השיג הסמנכ"ל למינהל, יהודה מאירוביץ, ששלט בשירותים הווטרינרים ביד רמה ובריכוזיות חסרת תקדים.

על החשב הכללי שוקי אורן, ועל מנכ"ל משרד החקלאות יוסי ישי, הוטל אז לבצע ביקורת על האופן בו נוהלו התהליכים הכספיים בשירותים הווטרינרים, לרבות הליכי רכש, מכרזים, ניהול הכנסות וכל נושא נוסף שימצאו לנכון לבצע לגביו ביקורת

"מבקר המדינה יבדוק את התנהלות השירותים בשנתיים שקדמו להקמת ועדת זיילר, במהלך עבודתה ולאחריה, וגם את שיקולי הדרג הנבחר והפקידים להקים את הוועדה ולבחור את חבריה", ציין יו"ר הוועדה ח"כ יואל חסון.

לדברי חסון, משהו רע עבר על השירותים הווטרינרים, "חייבים לבדוק את השיקולים, את תהליכי קבלת ההחלטות, והאם הייתה השפעה לכך על בריאות הציבור".,

הווטרינר ד"ר מני פרל, מומחה למחלות עופות, אמר כי "כיום השירותים הווטרינריים גרועים מבעבר, בעיקר בהתמודדות עם מחלות".

יוסי שי, מנכ"ל משרד החקלאות, טען מנגד כי המשרד מיישם את מסקנות דוח זיילר. "בנינו מחדש את כל המערך הארגוני של השירות וכל המנהלים הוחלפו", לדבריו, בארץ יש מחסור ברופאים וטרינריים, ואלו מעדיפים לעבוד בשוק הפרטי ולא בשירות הציבורי, "אך כיום שיפרנו בצורה קיצונית את רמת השכר שלהם ואת תנאי השירות".

בדיון הציגו אנשי עמותת אנונימוס ליקויים נוספים הקשורים לשירותים הווטרינרים. רובם קשורים לאכיפת ויישום חוק צער בעלי-חיים. לדבריהם, קיים בניגוד עניינים מובנה בפעילות השירותים במשרד החלקאות. הם הציעו להעביר את האחריות למשרד ממשלתי אחר.