הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מבצע אכיפה ארצי במדגרות ובלולים יתקיים במהלך חודש אוגוסט


משרד התמ''ת יקיים בחודש אוגוסט מבצע אכיפה במדגרות ובחוות לולי רביה במשקים חקלאיים בכל הארץ, במטרה למנוע חשיפת עובדים לחומרים מסוכנים. מפקח עבודה ראשי במשרד התמ''ת יורם אלעזרי: ''מקום העבודה מחויב לנקוט באמצעים להורדת ריכוזי החומרים המסוכנים בסביבת העובד לרמה המותרת ולספק לעובדים ציוד מגן אישי מתאים''. המבצע ימשך מספר ימים ויכלול גם פיקוח על העבודה ובדיקת קיום דרישות של תקנות בטיחות וגיהות

מערכת פורטל החקלאות  25-7-2011


אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ''ת נערך בימים אלה לקראת מבצע אכיפה ארצי במדגרות ובחוות לולי רביה במשקים חקלאיים ברחבי הארץ. במבצע ישתתפו כ-20 מפקחים והוא ייערך במשך מספר ימים בכל רחבי הארץ.

מפקח עבודה ראשי במשרד התמ"ת יורם אלעזרי אומר כי מטרתו העיקרית של המבצע, היא למנוע חשיפת עובדים במהלך עבודתם לפורמלדהיד ולחומרים מסוכנים נוספים כגון גלוטראלדהיד. בנוסף לכך ייבדקו מפקחי אגף הפיקוח על העבודה ובדיקת קיום דרישות תקנות בטיחות וגיהות.

הפורמלדהיד הינו חומר כימי שמיועד בין השאר לחיטוי. החומר מוגדר במדינת ישראל ובעולם כמסרטן וודאי לבני אדם. כמו כן עלול החומר לגרום לנזקים בריאותיים אחרים. השימוש בו נפוץ בלולי פטם, בלולי רביה, ובמדגירות לצורך מניעת התבססות גורמי מחלות של עופות בביצי רבייה, בציוד ובמבנים.

בסקרים ובמדידות שבוצעו בלולים ובמדגריות על ידי מעבדות מוסמכות במהלך 5 השנים האחרונות, נמצאו חריגות מרמת הפורמלין המותרת ב- 35% מהן. עובדים, קבלנים ונותני שירות אחרים במקומות עבודה אלו, עלולים לסכן את בריאותם אם לא יינקטו האמצעים המתאימים למנוע מצב זה.

עוד מוסיף אלעזרי כי תקנות הבטיחות בעבודה מחייבות ביצוע בדיקה סביבתית תעסוקתית אחת לשנה, לניטור ריכוזי החומרים מסוכנים הנ''ל באוויר, על מנת לוודא שאין עובדים העלולים להיפגע מהם. מקום העבודה (לול או מדגירה) מחויב לנקוט באמצעים להורדת ריכוזי החומר בסביבת העובד לרמה המותרת ולספק לעובדים ציוד מגן אישי מתאים. במסגרת המבצע צוותי פיקוח ייבדקו בכל המחוזות את כל הנושאים הנ"ל ויאכפו את קיומם במקומות העבודה השונים.