הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט משפרת את ביטוח המדגה לעונת 2011/12


לקראת חידוש ביטוח המדגה לעונת 2011/12 ממשיכה קנט בפיתוח ושיפור תכנית הביטוח על ידי הקטנת גובה ההשתתפות העצמית במקרה של הערכה בפירוק וביטול תוספת השתתפות עצמית של 5% בסעיפים הקשורים לפחת חורף

מערכת פורטל החקלאות  26-7-2011


בימים אלה החלה קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, בהרשמה לביטוח נזקי הטבע לענף המדגה לעונת 2011/12. לקראת חידוש ביטוח המדגה לעונה הקרובה, ממשיכה קנט בפיתוח ושיפור תכנית הביטוח על ידי הקטנת גובה ההשתתפות העצמית במקרה של הערכה בפירוק.

בתכנית עדכונו גם כמויות האכלוס המרביות של דגה בבריכות דיג פנימי ובבריכות שלייה. יצוין כי במהלך 5 השנים שילמה קנט למגדלי המדגה המבוטחים מעל ל- 23 מיליון ₪ כתוצאה מנזקי טבע שלא ניתן היה למנעם.

השנה הוקטנה ההשתתפות העצמית במספר מקרים: במקרה של הערכה בפירוק, תוקטן ההשתתפות העצמית של המגדל ב- 5%. בביטוח המחודש ההשתתפות העצמית במקרה של נזק בגידול מעורב או בבריכות אינטנסיביות יעמוד על 20% (במקום 25%) ובמקרה של נזק בבריכת מחסן, גידול מונו קולטורה, בור דיג פנימי או בבריכת שלייה, תעמוד ההשתתפות העצמית על שיעור של 25% (במקום 30%). חידוש מהותי נוסף בתחום בריכות שלייה ובורות דיג פנימיים היא עדכון כמות הדגה שניתן לאכלס בעומס מרבי (למשך תקופה מקסימלית של שלושה שבועות) ל 250% (במקום 200%) מעומס הדגים המרבי של מחסן.

שיפורים נוספים שהוכנסו לביטוח המדגה לעונת 2011/12, הם בסעיף ההשתתפות העצמית בעת ריקון הבריכה (כאשר פחות מ- 30% משטח הבריכה (עד 100 דונם) מכוסה מים או כאשר פחות מ- 20% משטח הבריכה (עולה על 100 דונם) מכוסה מים תחושב מהביומסה בפועל במקום מהכמות המבוטחת. כמו כן, ההשתתפות העצמית הוקטנה ב- 10% והיא תעמוד על שיעור של 40% במקום 50%.

להבדיל משנים עברו, השנה ניתן לבטח עומסים גבוהים יותר של דגה בבריכות בעת עונות המעבר (ספטמבר-אוקטובר ואפריל-מאי) ובמחסנים עמוקים (בכפוף לקבלת אישור קנט מראש ובכתב) ובתוספת השתתפות עצמית של 5% שתחול על כל מלאי הדגים בבריכה.

בקנט מציינים כי ענף המדגה הינו ענף עתיר סיכונים שלא פעם נפגע בצורה משמעותית מנזקי טבע אותם לא ניתן היה לחזות או למנוע. בקנוט אומרים כי ענף המדגה נחשב לענף פורץ דרך , עתיר חדשנות ושיפורים טכנולוגים. על מנת לאפשר למגדלים בטחון כלכלי, קנט תמשיך בפיתוח ושכלול תכניות הביטוח בהתאם להתפתחויות בענף.