הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח הבננות לעונת 2011/12


החוזה כולל שיפור תנאי ביטוח אסונות הטבע. במהלך חמש השנים האחרונות שילמה קנט למבוטחים בענף גידולי הבננות כ- 50 מיליון ₪, בעיקר עבור נזקי קרה

מערכת פורטל החקלאות  29-7-2011


בימים אלה החלה קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, בחידוש ביטוח גידולי הבננות לעונת 2011/12. במסגרת הביטוח שופרו תנאי ביטוח אסונות טבע ובמקביל הוזלו דמי הביטוח בביטוח אסונות טבע במסלול המורחב לטובת המגדלים המעוניינים להרחיב את הביטוח הבסיסי שרכשה עבורם מועצת הצמחים (ענף הפירות).

הרחבת הביטוח תעניק למגדלים שקט נפשי, פיצוי ישיר וכיסוי ביטוחי רחב.

במהלך חמש השנים האחרונות שילמה קנט למבוטחים בענף גידולי הבננות כ- 50 מיליון ₪, בעיקר עבור נזקי קרה.

בביטוח נזקי טבע, תקטן השתתפותם העצמית של המגדלים על ידי שינוי מסלול הביטוח מהביטוח הבסיסי לביטוח המורחב הנרכש ישירות בקנט. ג'. כמו כן, כמות היבול המבוטח לדונם במסגרת הביטוח הבסיסי (4 טון לדונם) ניתנת להגדלה ודמי הביטוח שייגבו יהיו רק עבור הרחבת הביטוח והגדלת היבול המבוטח.

בביטוח אסונות טבע, שופרו התנאים כך שהופחת השטח המינימאלי בגינו יחושב חוסר יבול והוא יהיה 30 דונם (במקום 50 דונם) או לחילופין 15% מכלל שטח המטע (הגבוה מבניהם) ובמקביל הוזלו דמי הביטוח בביטוח המורחב. במסגרת ביטוח אסונות טבע ניתן להגדיל הן את היבול המבוטח לדונם והן את סכומי הפיצוי עבור מרכיב הפרי. את היבול המבוטח לדונם, ניתן יהיה להגדיל רק בתנאי שממוצע השיווקים של המגדל בארבע העונות עלה על 4 טון לדונם. גם בביטוח אסונות טבע מורחב דמי הביטוח שישולמו על ידי החקלאים לא יכללו את דמי הביטוח במסלול הבסיסי אלא רק את התוספת עבור הגדלת רמת הביטוח.

חשוב לציין כי הפוליסה איננה כוללת ביטוח אסונות טבע למטעים שאינם מניבים. כמו כן, הביטוח אינו כולל את בתי הרשת. קנט מאפשרת בשני המקרים להצטרף לביטוח בפשטות על ידי מילוי טופס כך ניתן יהיה להתגונן בפני אסונות כגון הקרה שאירעה בינואר 2008, אשר הביאה לנזק כבד במטעי הבננות ולנזק כלכלי בשיעור של עשרות מיליוני ₪ בקרב המגדלים מגדלי הבננות. המועד האחרון להצטרפות לביטוח הינו 15.9.2011.