הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


הרפתנים מסלימים את המחאה: הפגנות בת''א ובערבה והשבתת האספקה


בישיבה שהתקיימה ביום ראשון, בה נדונו הצעדים להחרפת מאבק הרפתנים בהחלטת הממשלה לאמץ את מסקנות ועדת קדמי, הוחלט כי ביום רביעי תתקיים הפגנת ענק בתל אביב בשיתוף עם רפתנים וחקלאים מרחבי הארץ. כמו כן, באותו יום תושבת אספקת החלב מהרפתות למחלבות למשך יממה. ביום חמישי יפגינו רפתנים, חקלאים ותושבים מהערבה הדומית להפגנת מחאה בצומת קטורה

מערכת פורטל החקלאות  2-8-2011


מטה המאבק של הרפתנים התכנס ביום א' לפני הצהריים כדי לדון באפשרות להחריף את פעולות המחאה, בעקבות כוונת הממשלה לפתוח את שוק החלב ליבוא, ולהוריד את מחיר המטרה של ליטר חלב גולמי ב-6 אגורות.

התאחדות מגדלי הבקר לחלב, שמובילה את מחאת הרפתנים, מזהירה כי הורדת מחיר המטרה של החלב תביא לסגירה של מאות רפתות משפחתיות ותכניס עובדים רבים בענף למעגל האבטלה.

אי לכך, החליט מטה המאבק לערוך הפגנת ענק וצעדה ביום רביעי בתל-אביב, בהשתתפות רפתנים וחקלאים מכל הארץ, וביום חמישי יפגינו רפתני וחקלאי הערבה הדרומית בכביש הערבה.

כמו כן, ביום רביעי בשעה 6 בבוקר תופסק העברת החלב מכל הרפתות ברחבי הארץ למחלבות. השבתת האספקה תימשך 24 שעות, עד ליום חמישי ב-6 בבוקר.

ביום ד', 3 באוגוסט יצאו אלפי רפתנים, חקלאים, בני הקיבוצים והמושבים, תושבי פריפריה ותומכים מקרב הציבור הרחב לצעדת מחאה רבת משתתפים בתל אביב:
18:30 - הצועדים יתכנסו ברחבת כיכר הבימה.
19:30 - יציאה לצעדת מחאה. הצועדים יעברו דרך רחוב מרמורק, לרחוב אבן גבירול ומשם לשדרות שאול המלך עד לרחבת בית אריאלה שם יתכנסו ויקיימו את עצרת המחאה.
20:30 - תחילת עצרת המחאה, בה יישאו דברים רפתנים, חקלאים, ראשי רשויות ועוד.

ביום ה' 4 באוגוסט בשעה 16:30, יתכנסו עשרות רפתנים, חקלאים ותושבים מהערבה הדרומית להפגנת מחאה בצומת קטורה בדרום. המפגינים יחסמו את הכביש לתנועה, ויקיימו תהלוכת כלים חקלאיים שינועו לאט על הכביש.

תושבי יישובי חבל איילות מתבססים כלכלית על ענף הרפת. ''הרפתות משמשות לנו כעוגן ומעניקות לנו פרנסה ויציבות כלכלית'' אומרת מרג'ורי (ג'יג'י) סטורם, רפתנית מחבל איילות. ''לנו אין אפשרויות תעסוקה נוספות כמו בתל אביב, אנו נאלץ לסגור את הרפתות, והישובים יכנסו לקשיים כלכליים חמורים. על ראש הממשלה להיות אמיץ להתעמת עם הטייקונים, בעלי המחלבות ורשתות השיווק ולא לפגוע בנו, הרפתנים, החקלאים, תושבי הפריפריה הרחוקה שבמאמץ רב ברפת ובחקלאות מרוויחים את פת לחמנו.''

לעדכונים שוטפים הכנסו לקבוצת הרפתנים בפייסבוק בקישור כאן

איציק אלרוב מיוזמי חרם הקוטג' אומר היום כי הוא וחבריו תומכים במהלך. "הרפתנים צריכים להפסיק לספק חלב ניגר לחברות", אמר אלרוב. "משום מה, בממשלה כיוונו את הפגיעה אליהם במקום המחלבות והחברות, לכן ביקשנו מהם שיאחדו איתנו כוחות, כדי שלראשונה הממשלה תילחם בכל הקרטלים שאשמים בעליית המחירים במדינה ולא הרפתנים".