הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יוזמי חרם הקוטג': הפגישה עם תנובה הסתיימה ללא תוצאות


בפגישה היום (ג') עם זהבית כהן במשרדי תנובה, נכחו איציק אלרוב ובני גרוברמן, ממובילי חרם הצרכנים על מוצרי המזון. הפגישה ארכה שעתיים ובסיומה הסכימו הצדדים להמשיך להיפגש ולהידבר. כהן: ''תנובה תשתף פעולה וברגע שיהיה פתרון של כל שרשרת הערך, תנובה תוריד מחירים''. אלרוב: ''אני לא צריך שיחייכו אלי - אני צריך הורדה במחיר''

מערכת פורטל החקלאות  2-8-2011


מנהיגי חרם הצרכנים על מוצרי המזון (חרם הקוטג') אמרו כי פגישתם עם זהבית כהן, מנכ"לית אייפקס ישראל, הבעלים של תנובה, הסתיימה ללא תוצאות. "לא היו לפגישה תוצאות אופרטיביות, היא לא תוריד את מחירי הגבינה הלבנה'' אומר איציק אלרוב, ממארגני המחאה.

מובילי מחאת הקוטג' קיבלו היום (ג') שיחת טלפון מהמזכירה של זהבית כהן, אשר הזמינה את אנשי המחאה למשרדה לפגישה דחופה. זאת אחרי שבסוף השבוע, אנשי המחאה הקימו אוהלים מול ביתה של עפרה שטראוס בצהלה.

בפגישה הם זהבית כהן במשרדי תנובה, נכחו איציק אלרוב ובני גרוברמן. הפגישה ארכה שעתיים ובסיומה הסכימו הצדדים להמשיך להיפגש ולהידבר.

מתנובה נמסר כי אלרוב וגרוברמן הציעו להקים שולחן עגול וקראו לכל החברים בשרשרת הערך - החל מיצרני מזון הפרות, הרפתנים, המחלבות, רשתות השיווק והממשלה, לקחת בו חלק על מנת להביא להורדת מחירים לצרכנים.

אלרוב וגרוברמן אמרו כי הם התכוונו להקשיב לכהן, ולאמר לה את אשר על ליבם. ''יש לנו עבורה מסר אחד בלבד פשוט: תורידי מחירים. עליך להיות קשובה לציבור והדרך היחידה שבה תראי שאת קשובה לציבור, היא להוריד את המחירים בכל תחום החלב ב-30%, וגם אז מוצרי החלב במדינת ישראל יהיו יקרים לעומת המחירים בחו"ל''.

כאמור, הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. זהבית כהן ברכה על היוזמה והודיעה כי ''תנובה תשתף פעולה וברגע שיהיה פתרון של כל שרשרת הערך, תנובה תתרום את חלקה".

אלרוב הוסיף כי נציגי החרם ניסו לצאת מהפגישה עם צעדים מעשיים, עם הוזלת מוצרים, אך הם לא הצליחו. ''ניסיתי לחתור לתוצאות מיידיות, והיא לא הסכימה. ועל זה היו רוב המלחמות, ולכן הפגישה ארכה שעתיים. אני לא צריך שיחייכו אלי - אני צריך הורדה במחיר''.

אלרוב קורא היום לצרכנים ואומר כי במקביל ועד שכל הצדדים יענו לקיום משא ומתן ''נמשיך להיות צרכנים חכמים ולא נקנה מוצרים שנמכרים לנו במחירים יקרים. נמשיך להוריד למינימום ההכרחי את צריכת מוצרי החלב. מה שאנו רוצים בסופו של יום זה הוזלת מחירי המזון לפחות ב 30% ולצורך זה אנחנו צריכים לדאוג שכל הגורמים יפגשו ושם נראה מי מוריד מחירים באמת ומי משחק משחקים.''