הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שת''פ בין קנט ולקט ישראל: למעלה מ-700 טון תפו''א הועברו לנזקקים


מבצע האיסוף התאפשר הודות לחברת הביטוח קנט, שביצעה הערכת נזק בחלקת תפוחי-אדמה בדרום הארץ, שנפגעה והפכה בעקבות כך ללא כדאית לשיווק. קנט פיצתה את המגדל בהתאם לחוזה הביטוח ובמקביל אפשרה לארגון ''לקט ישראל'' להעביר את תפוחי האדמה למשפחות נזקקות. מנכ''ל קנט: ''אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה ונעשה ככל האפשר על מנת להרחיבו''

מערכת פורטל החקלאות  2-8-2011


במסגרת שיתוף הפעולה של חברת הביטוח קנט, המבטחת נזקי טבע בחקלאות וארגון לקט ישראל, הושלם מבצע איסוף של למעלה מ-700 טון תפו"א, שיעברו ע"י מתנדבי העמותה לנזקקים ולעמותות הסיוע התזונתי, המסייעות באופן מסורתי לאלפי משפחות מעוטות יכולת בישראל.

מבצע האיסוף התאפשר הודות לחברת הביטוח קנט, שביצעה הערכת נזק בחלקת תפו"א בדרום הארץ, שנפגעה והפכה בעקבות כך ללא כדאית לשיווק. קנט פיצתה את המגדל בהתאם לחוזה הביטוח ובמקביל אפשרה ללקט ישראל להעביר את הגידולים לנזקקים. במקביל לתרומה, איסוף תפוחי האדמה ע"י מתנדבי העמותה חסכו לחקלאי את הצורך וההשקעה שבאיסופם והשמדתם.

לקט ישראל היא עמותת המזון הגדולה בישראל, המספקת כ-7500 טון מזון וכ-600,000 ארוחות בשנה לכ-260 עמותות. הארגון מציע, תחת גג אחד, את רוב צרכי המזון, שירותי הובלה ואחסון, כולל קירור והקפאה, ואף יעוץ תזונתי והדרכות בתחום איכות ובטיחות מזון.

שיתוף הפעולה בין קנט ולקט ישראל, שנמשך זה תקופה ארוכה, החל לאחר ששמאי החברה נוכחו לראות כי לאחר הקטיף נותרים טונות רבות של סחורה שלא נקטפה, אם בשל פגיעות כתוצאה מנזקי טבע, אם בשל מחסור בכוח אדם ואם בשל העובדה שהגידול לא עמד בסטנדרטים לייצוא. אף על פי שמדובר ביבול שניזוק קלות או לעיתים קרובות לא ניזוק כלל, לא ניתן למכרו והוא נשאר בשדות ומרקיב. בעקבות שיתוף הפעולה בין קנט ולקט ישראל, תוצרת זו מועברת למשפחות נזקקות.

במסגרת שיתוף הפעולה, שמאי החברה מיידעים את החקלאים בפועלה המבורך של לקט ישראל ודואגים לקשר בין העמותה ובין החקלאים המעוניינים לתרום. בקנט מביעים קורת רוח משיתוף הפעולה מצד החקלאים ובנכונותם לתרום אלפי טונות של גידולים לאלה שידם אינה משגת.

"דווקא בימים אלו, מרגש לראות את ההיענות ההולכת וגוברת של המגדלים לתרום מתוצרתם לנזקקים'' אומר מנכ"ל קנט דודי גינזבורג. ''אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה ונעשה ככל האפשר על מנת להרחיבו''.

חברת הביטוח קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.