הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השר שמחון: הצעת חוק בעניין משק החלב תוגש ביום ראשון


לדברי שר התמ''ת ההצעה תביא ליישום המלצות ועדת החלב ותתאפיין בהכבדה ניכרת על המחלבות והרשתות, וטיפול רגיש ברפתנים. ''לא נפגע ברפתנים הקטנים. מטבע הדברים הרפתות הגדולות ישלמו יותר''. חברי פורום החלב של תנועת המושבים הודיעו הערב כי הם מתכוונים להקים אוהל מחאה מול ביתו של השר שמחון במושב אבן מנחם

מערכת פורטל החקלאות  2-8-2011


ביום ראשון הקרוב תונח הצעת מחליטים משותפת למשרד האוצר ולמשרד התמ"ת ליישום המלצות ועדת החלב, כך אמר היום שר התמ"ת, שלום שמחון.

בתכנית הכל דיבורים ברשת ב' אמר שמחון הבוקר כי ועדת קדמי בחרה שלא להמליץ על פיקוח מחירים על המדף, אולם בחרה להמליץ על פיקוח משמעותי הרבה יותר - פיקוח מסיבי וצמוד על רווחי המחלבות והרשתות שיעשה אחת לרבעון. לדברי שמחון בכך עוסקת ועדת המזון. (הועדה שדיוניה צפויים להמשך 4 חודשים).

לדבריו, ההצעה תביא ליישום המלצות ועדת החלב ותתאפיין בהכבדה ניכרת על המחלבות והרשתות, וטיפול רגיש ברפתנים. "הפגיעה ברפתנים תהיה הקטנה ביותר. השתדלנו לפעול ברגישות. דווקא הרפתנים הקטנים יזכו להטבות. המלצות הועדה קובעות כי הממשלה תאפשר להם לצמוח ולייצר בשנים הבאות יותר, כך שהכנסתם דווקא תעלה. בנוסף, תשלם הממשלה סובסידיות בתקופת ההעצמה של הרפתות כדי שיהיו יותר כלכליות ורווחיות. "לא נפגע ברפתנים הקטנים. מטבע הדברים הרפתות הגדולות ישלמו יותר", אמר שמחון.

בתוך כך, הודיעו הערב הרפתנים כי הם מתכוונים להקים אוהל מחאה מול ביתו של השר שמחון במושב אבן מנחם. החקלאים מהמושבים שהיו מנאמניו הגדולים, הפכו עתה למתנגדיו החריפים ביותר ואומרים כי ימשיכו במאבקם, ''מאחר שהשר שמחון בגד בחקלאים ובמשנתו שלו עצמו, כי כיום הוא עובד נמרצות נגד חוק החלב שאותו העביר רק לפני 3 חודשים בכנסת".

הבוקר פנו חברי פורום החלב של תנועת המושבים למזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, בבקשה כי יכנס בהקדם את מוסדות התנועה כדי לקבל החלטה על הפסקת פעילותו והוצאתו של השר שלום שמחון מכל תפקיד בתנועה. כמו כן ביקשו מצור כי יימנע מלהזמין את השר שמחון לאירועים ולכנסים של התנועה.

"לא ייתכן שתנועת המושבים כמי שמייצגת את המושבים בישראל, תבליג ותמשיך לחבק את מי שיוזם ומוביל החלטות שמשמעותם פגיעה אנושה באלפי משפחות שהקדישו את חייהם לחקלאות, התיישבות וכל הערכים הנעלים שתנועת המושבים מייצגת". אומרים הרפתנים

השר שמחון מסר בתגובה כי ייפגש עם פורום הרפתנים ביום חמישי ויסביר להם את הרגישות שבתכנית וכיצד משרתת את טובתם. "כמי שכל חייו פעל למען המגזר החקלאי, אמשיך לעשות זאת בכל תפקיד ואכבד כל החלטה של תנועת המושבים. כשר אינני נושא תפקיד במוסדות התנועה", אמר שמחון.